Transaktionsförfrågan från banken

Det där fungerar ju inte.
Människor är av naturen giriga och vill ha mer än andra.
Om det hade fungerat så hade Amerika, som var så fritt, inte haft någon brottslighet.
Och så är det ju inte.
Det finns en film om en svensk, Tjock-Steffe, som beskriver girigheten som driver brott på ett mycket personligt vis. Han är själv med och berättar.
https://www.tv4play.se/program/tjock-steffe
Så du menar att människor känner sig trygga i USA? @Nahar skrev ju att människor skulle känna sig trygga och just trygghet, ekonomisk sådan, verkar i stora grupper i USA vara en gigantisk bristvara
 
Ja varför inför vi inte Kina II direkt. Vore ju en perfekt lösning för där finns det ju inga brott.... :grin:
Vi kommer att hamna där vare sig vi vill det eller inte.
Kina kommer att köpa oss för de komponenter vi behöver för alla olika prylar vi använder i vårt dagliga liv.
När Kina vill styra så stryper det bara tillgången på elektronik.
Vi är redan fast.
 
Så du menar att människor känner sig trygga i USA? @Nahar skrev ju att människor skulle känna sig trygga och just trygghet, ekonomisk sådan, verkar i stora grupper i USA vara en gigantisk bristvara
Nej, de kände sig fria.
I alla fall i början.
Sedan så gick ju det där med trygghet åt skogen p.g.a. människors inbyggda girighet.
 
Vi kommer att hamna där vare sig vi vill det eller inte.
Kina kommer att köpa oss för de komponenter vi behöver för alla olika prylar vi använder i vårt dagliga liv.
När Kina vill styra så stryper det bara tillgången på elektronik.
Vi är redan fast.
Jag vet men som det är nu så kämpar vi inte ens emot det utan bygger fast oss mer och mer.
Spelar ingen roll för mig. Jag har inga barn som kommer leva i den diktatur vi idag snabbt bygger upp grunden till bla genom att lägga sig i vad folk handlar för sina pengar på Ica
 
Nej, de kände sig fria.
I alla fall i början.
Sedan så gick ju det där med trygghet åt skogen p.g.a. människors inbyggda girighet.
Eftersom det funkar bättre att fånga flugor med honung än vinäger så tycker jag det vore bättre att öka socialavgifterna med 2% enheter som går direkt till sin pension för att locka fler att betala skatt än ett kontrollersamhälle där allt du gör man spåras.
 
För att återgå till ursprungsfrågan tycker jag att "Har mailat banken och fick ett automatsvar tillbaka om att transaktionsförfrågan enbart besvaras genom det bifogade kuvert vi har fått." är ett uselt gensvar. Har man frågor borde man kunna vända sig till en person på banken och få svar och förklaring direkt.


 
Det där fungerar ju inte.
Människor är av naturen giriga och vill ha mer än andra.
Om det hade fungerat så hade Amerika, som var så fritt, inte haft någon brottslighet.
Och så är det ju inte.
Det finns en film om en svensk, Tjock-Steffe, som beskriver girigheten som driver brott på ett mycket personligt vis. Han är själv med och berättar.
https://www.tv4play.se/program/tjock-steffe
Att människor är av naturen giriga är en åsikt som vetenskapen (inklusive kriminologin) inte håller med dig om. Människor är av naturen generösa och samarbetsvilliga, så länge de lever i trygghet. Eller tror du att det är en slump att brottsligheten är högre i områden med stor ekonomisk otrygghet och i länder med stora ekonomiska klyftor (som till exempel USA)?

Det finns vissa människor som såklart är giriga ändå. Men det är definitivt inte något grundläggande mänskligt, och framför allt inte något som avhjälps av att vi skapar en övervakningsstat. Det finns ett fint talesätt:

"If you let the possibility of bad people existing prevent you from acting like a good and helpful person, then you're not a good person at heart."

Det går lika bra att byta ut till "en god och hjälpsam stat". Vi kan inte låta brottslingarna styra vilka friheter vi ska ha. Då har vi snart inga friheter kvar.
 
Du har ju två banker, skulle du tycka det vore okej om ena banken krävde info om vad du gjorde med pengarna du har på andra banken? Pe
Tre banker och ett bensinkonto som går att använda som bank.
De kräver information om det.
Och jag har inte rätt att neka att svara på det.
T.ex. om vad jag kommer att ha för lön även om lönekontot är på en annan bank.
Jag tyckte att de ju kunde kolla min taxering, men då blev ju Bankkvinnan jättearg.
Eftersom jag inte hade en aning om vad jag skulle tjäna, så kunde jag inte uppge det och då så blev hon ännu argare och undrade om det var hemligt.
I det läget så reste jag mig upp och gick med orden "Vi är nog klara här."
Jag har fortfarande kvar bankkonton i banken, så tydligen behövdes inte uppgiften.
 
Tre banker och ett bensinkonto som går att använda som bank.
De kräver information om det.
Och jag har inte rätt att neka att svara på det.
T.ex. om vad jag kommer att ha för lön även om lönekontot är på en annan bank.
Jag tyckte att de ju kunde kolla min taxering, men då blev ju Bankkvinnan jättearg.
Eftersom jag inte hade en aning om vad jag skulle tjäna, så kunde jag inte uppge det och då så blev hon ännu argare och undrade om det var hemligt.
I det läget så reste jag mig upp och gick med orden "Vi är nog klara här."
Jag har fortfarande kvar bankkonton i banken, så tydligen behövdes inte uppgiften.
Är du seriös? Kräver de info om vad du gör för överföringar, insättningar och uttag på en annan bank? Det har ingen av mina banker brytt sig om, och jag skulle bli extremt konfunderad om de ens skulle ställa frågan. Jag har bara behövt uppge förväntade transaktioner på kontona hos banken i fråga, inget annat. Menar du att du tycker det är okej för dem att kräva uppgifter om vad du gör i en annan bank?
 
Är du seriös? Kräver de info om vad du gör för överföringar, insättningar och uttag på en annan bank? Det har ingen av mina banker brytt sig om, och jag skulle bli extremt konfunderad om de ens skulle ställa frågan. Jag har bara behövt uppge förväntade transaktioner på kontona hos banken i fråga, inget annat. Menar du att du tycker det är okej för dem att kräva uppgifter om vad du gör i en annan bank?

Verkligen. Jag har två olika banker och de skiter båda i vad jag gör i den andra banken.
 
Eftersom det funkar bättre att fånga flugor med honung än vinäger så tycker jag det vore bättre att öka socialavgifterna med 2% enheter som går direkt till sin pension för att locka fler att betala skatt än ett kontrollersamhälle där allt du gör man spåras.
Det hjälper inte.
Det är bättre lönsamhet att ordna för pensionen på annat håll än via Staten.
Dessutom så slipper man då att någon annan slarvar bort pengarna på vägen.
 
Är du seriös? Kräver de info om vad du gör för överföringar, insättningar och uttag på en annan bank? Det har ingen av mina banker brytt sig om, och jag skulle bli extremt konfunderad om de ens skulle ställa frågan. Jag har bara behövt uppge förväntade transaktioner på kontona hos banken i fråga, inget annat. Menar du att du tycker det är okej för dem att kräva uppgifter om vad du gör i en annan bank?
Japp.
Min lön som skulle gå till en annan bank och som jag inte visste hur stor den skulle bli eftersom jag inte hade en aning om hur mycket jag skulle jobba, den skulle de promt klämma ur mig summan på.
Att de vill veta min samlade ekonomi kan jag förstå, det är ju dessutom offentliga uppgifter.
Men att försöka klämma ur mig något som jag inte visste själv ens, det gick över mitt tålamod.
Säkringarna gick så det måste ha osat ur mina öron.
 
Hur mycket har ni som går att betala med kontanter? Det enda jag skulle kunna köpa typ är mat till mig själv, köper väldigt lite i andra affärer och många av dem är kontantlösa så som granngården tex. Där jag tankar går inte heller att betala kontant
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp