????Träns+Tyglar+Bett=Sant??????

Status
Stängd för vidare inlägg.
E

Eldorado

Hej alla Hästtokar !!!
Jag ska som sagt köpa träns åt mitt underbara arabsto och behöver lite hjälp.
Alltså jag ska då antagligen ha cob ´som storlek på tränset ?!!!?? och så bettet, Jag läste att man ska ta ett bett som man redan har och det gjorde jag, min shettis bett, och det skulle jag tro är 12.1/2 cm, och det såg ut som hon(araben) behöver 1 cm kortare !!
Alltså hur kan det vara möjligt att en på 160 cm ska ha mindere bett änn en på 108 cm ??????
Ni får gärna skriva vad för stolek era araber har på Träns/Bett och vad som är normalt för en arab??
+ ni får super gärna tippsa om träns/bett som ni köpt och som passat unmärkt. p.s hon har normal stor mule.
p.s 2. har tängt köpa på hööks.

Mvh Emma Elvira & Wilda

Sv: ????Träns+Tyglar+Bett=Sant??????

Hej du..
Ja araben är väldigt smal över nosbenet så det är nog korrekt..
Om du ser ett hästhuvud som skelett, så ser du så smalt det är där bettet skall ligga..

Sv: ????Träns+Tyglar+Bett=Sant??????

Frågan passar bättre under forumet utrustning, eller kanske till och med gnägg.

Mvh

IngelaH
moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 910
Senast: dpmatte
·
E
Utrustning Hej alla Hästtokar !!! Jag ska som sagt köpa träns åt mitt underbara arabsto och behöver lite hjälp. Alltså jag ska då antagligen ha...
Svar
8
· Visningar
1 368
Senast: FiaPiaLisa
·
Dressyr Vad har ni för tips på kandar och bett till Izzy? För någon dag sen så bestämdes det att jag ska fortsätta rida och tävla Izzy istället...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 417
Senast: DressyrPower
·
D
Hästvård Hej. Jag har en fråga som ja jätte gärna vill ha svar på. Jag har ett fullblod på foder. Har både ett pullarnosträns och ett...
Svar
3
· Visningar
660
Senast: _DiseL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama