Träns med snören istället för conchos

lobell

Trådstartare
Ja, hur knyter man fast ett sånt på bettet?

Har beställt ett och såg efteråt att det var snören. Hur knyter man för att lätt få av det om man vill byta bett? Vanlig dubbelknut?

Sv: Träns med snören istället för conchos

Råbandsknop.
Eller så kan man göra en "vanlig" enkelknut men snurra knuten flera varv så det blir en snygg liten "korv" av remmarna... Haha, undrer om någon förstod hur jag menade... Råbandsknop är iaf enklast. :)

Det blir snyggt men bökigt att knyta upp om man byter bett ofta!:D

Jag har eget stall så tyvärr har jag inte det :)
Det löste sig. Jag knöt dubbelknut och då hästen gillar sitt nya bett så kör jag på det.

Eller så köper man ett likadant bett och sätter på ett nytt träns. Kom på att jag ska köpa ett nytt träns i slutet av månaden.

30802029.jpg

Syns lite dåligt, men man knyter fast det vid bettet istället för conchos.

Senast ändrad:

Det var riktigt snyggt och precis lagomt med lite bling. Letar efter något liknade så måste passa på att fråga vart du köpt det eller märke

Jag köpte det begagnat för 150 kr. Hittade en gammal annons när jag sökte på westernträns. Perfekt färg till min sadel.

Inget märke och jag satte på conchosen vid pannbandet själv.

Fast nu har jag hittat ett till med lite bling, som jag ska ha när vi ska vara lite fina här i skogen :)

Liknande trådar

Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 238
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 600
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: dukie
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
1 177
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar