Träns med remontnosgrimma?

P

pussi

Jag undrar om ni har något tips på träns man kan köpa med remontnosgrimma som hör till..jag hittar inga ute i affärerna.
Vet ni något snyggt svart träns?
Lägg gärna in bilder..jag tycker inte om att köpa ett träns med "vanlig" nosgrimma och sedan sätta på en lös remont..det finns ju inga som passar precis till tränset..
Lägg gärna in en bild och skriv vart ni har köpt det och hur mycket det kostade. :)

Tacksam för svar :bow: :bow:

Sv: Träns med remontnosgrimma?

Jag har ett brunt träns med remontnosgrimma, vävribbtyglar och mässingsspännen på.
Tränset, tyglarna och nosgrimmarna är köpta för sig men eftersom alla är av samma färg och med mässingsspännen samt samma märke, nämligen: Jacson, så matchar det perfekt ihop!

Det gick på runt ca 400:- allt som allt, och jag skickade efter grejerna hos Lillhästen I stav. www.lillhastenistav.se . Remontnosgrimman finns dock inte med på deras hemsida
utan jag hörde mig för när jag beställde, om de inte kunde ta hem en sådan och det gjorde de!

Så tränset är egentligen av modellen Boheme, så jag fick ju med aachennosgrimman med eftersom denna satt på. Sedan fick jag ju köpa till de tyglarna som jag ville ha och jag valde ett par vävribbtyglar. Och sedan så köpte jag remontnosgrimman också då.

Finns även dyrare märken som t.ex. Passier som har träns (väldigt snygga! :d ) med remontnosgrimma, men de kostar en del också!

Islandshästar har ju ofta remontnosgrimma, titta in på islandsshoppar på nätet så kanske du hittar något...

Sätt din lokala sadelmakare i arbete så får du precis vad du vill ha och dessutom läder i många färger...

Har hästen ett huvud i islandstorlek så skulle jag nog köpa en sån remontnosgrimma, tycker att de är snyggare. :smirk:

Ja han har ju cob så de lär ju funka...men vet nån om det finns träns med remont på till exempel hööks,börjes,sporren m.fl.???

Ja det finns både på Hööks o Börjes . I alla fall svart o brunt men Börjes är inget vidare ,Hööks såg bättre ut och dyrare,B örjes 45 för nosgrimma 0 89 helt träns så då kan du ju själv räkna ut kvaliteten . Hööks kostade 165 o var mjukt fodrad såg snygg ut .

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som...
2
Svar
31
· Visningar
2 140
Senast: Reshästen
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
981
Senast: ako
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 875
Senast: LiviaFilippa
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
1 072
Senast: Josefineeee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31