Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker att den är för lång över "nosen". Om det varit en lite kortare nosdel så skulle jag nog provat att ta upp nackstycket ett hål också.
Ja det är ju det tyvärr :/
Den jag hittade till slut som passar min häst är Hööks rundsydda islandsträns. Jag har tagit loss själva remonten från det tränset (för kort pannband.. och för korta tyglar).
Tyvärr är det lite bökigt med rundsytt i nacken så jag har remonten lös (sitter inte fast i nackstycket/pannbandet på mitt träns).
Alla andra remonter jag kikade på var för långa över näsan (hon är smal över näsan men rätt så lång över "nacken"). Då kollade jag iof inte dyra märkesnosgrimmor.
Det var bara det rundsydda islandstränsets remont som var kort nog för min häst :P Dumt att det inte görs remonter med olika storlekar över nos och nackrem (typ "small över nosen, medium över nacken").
Klickade hem detta för ca 1.5-2 år sen. Storlek full men remontgrimman är på gränsen till för kort, nu ligger det dock bara och skräpar ändå (eller rättare sagt remontgrimman ligger och skräpar, inte resten av tränset)Känns lite dumt eftersom jag letade med ljus och lykta efter ett vit-fodrat remontträns och var jätteglad när jag hade hittat det
![]()