Träns i medelklass!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare piggis_83
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 325
P

piggis_83

Vill ha massa tips på snygga och BRA träns, som ändå inte är superdyra, utan typ i medelklass? Helst med aachennosgrimma! :) Svart eller brunt. Har ni något som är av mkt bra kvalitet, till lagom pris?

Sv: Träns i medelklass!

Jag beställde ett träns från Horze för 155 kr, för jag var tvungen att beställa för minst 300 :p Mitt är jättefint och med jättefint läder :)
Och med aachennosgrimma, svart.

Jacsons är bra, mycket prisvärda!
Finns även av lite "exklusivare" variant, något dyrare men kanske ännu bättre kvalité?
De finns på www.hippomarket.com

Gillar även tränsen från..hmn.. Knights? Bra kvalité till vettiga pengar!

Tycker också Jacsons är bra och prisvärda! Även Chetak är bra till ett vettigt pris.

En del av jacsons va snygga, vilka har ni o vilka är bäst då?

Glengordon Collection. Ganska snygga för ca 600:- inkl tyglar... Henrikssons...

Willab har fina träns i "medelklass priser".. Själv ska jag inhandla i ett oxblodfärgat med vita dekorsömmar på nosgrimma och pannband, med aaschennosgrimma och lagom tjock nosgrimma..
*Hoppas butiken får in det snart* Dom sålde ju alla nere i scandinavium :mad: ;)

jag har ett Jacson Cosmos som är jättefint och av bra kvalitet! Passar min hästs huvud bra med de smala remmarna.

Jacson är bra och billigt. Har även lite lädergrejer från Capriole, dom är jag väldigt nöjd med, snygga och mjuka!!

Jag har nyss köpt ett träns med aachennosgrimma i Hööks och det är kanonsnyggt och bra. Engelskt mjukt skinn som känns nysmörjt och fint. Kostade 349 kr. Heter bara flätat träns.

Jag köpte nyligen ett flätat träns i Hööks. Det kostar 349 kr och är jättesnyggt. Mjukt och fint engelskt läder.

jag har nyss köpt ett nytt Dy'on Glengordon träns.., skit fint, bra läder å så ! för bara 595 kr !! :D:D:D

om man ska bortse från de dyraste och vill ha ett prisvärt träns så tycker jag Gold medal är toppen, faktiskt annars tycker jag hööks läder är skit.. Men gold medal är verkligen värt sitt pris. har två stycken och båda har hållt jätte bra och är super mjuka

Jag köpte mig ett Jacson Boheme träns på Lillhästen, men beställde även en extra nosgrimma därifrån (remontnosgrimma) då jag föredrar den sorten. Men de flesta av Jacsons modeller är ju aachen, samtliga jag sett har varit snygga! Så jag tycker mest det beror på vad man föredrar. De flesta modellerna finns i brunt och svart, samt med stål och mässingsspännen så det är bara att välja och vraka! Många gånger säljs dessutom tyglarna separat har jag sett, tycker det är bra då man kan välja vilken sort man vill ha.

Passar på att sända en liten varning för Hööks Clarige House träns.
Tycker de är så konstiga i lädret, lite "plastiga" på nåt vis.. Jacsons är klart bättre!

Tack för alla tips! Vill gärna ha fler.... :d
Hööks träns blir det inte, är skeptisk till dom & Börjes har inga träns i medelklass, bara dom där billiga

Jacsons är väldigt fina, Hubertus är väl oxå bra fast dom är kanske dyra? Runt 1000 eller så?

Ja Hubertus är också riktigt fina, bra kvalité. Såg nu på Henrikssons att de hade rea på dessa. Finns ponnyträns för bara 350:- under "Erbjudanden" på hemsidan. Classic tränset stl. full kostar nu 895:- (tror jag det var), det var nedsatt med någon hundring i pris pga. varan kommer utgå ur sortimentet.

Men i de flesta andra ridsportbutiker ( i af här i kring ) brukar de kosta runt tusenlappen, minst!

Liknande trådar

Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
102
Senast: NilHe
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
46
· Visningar
1 952
Senast: daymint
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 729
Senast: Edla
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 044
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka