Träningsväst

_Maria_

Trådstartare
Hej!

Är på jakt efter en träningsväst..

De jag har ögonen på är Hurttas senaste samt Arraks senaste modell. Även Hööks har en som 2 av mina kompisar har som ser helt ok ut. Någon som har någon av de här västarna som kan ta ett kort på hur de ser ut på?:)

Jag har Hööks väst, men är också nyfiken på de du nämner, framförallt Arraks ser så skön ut. Vill också gärna se hur den ser ut på!
Jag är egentligen ganska nöjd med Hööksvästen men jag tycker att fickorna sitter lite för högt upp, det är väl det enda jag stört mig på..

Är också på jakt efter en väst (tror jag? Lite inne på ett träningsbälte med fickor också.. Säkert praktiskt sommartid när det är varmt.), har fastnat mest för HelsiTar's västar för tillfället. Dom får man uppsydda enligt sina egna mått, välja tyg och färger och olika tillbehör.

Arrak-västen såg också intressant ut! Hurttas modeller är jag mindre imponerad av.

Jag har spanat in Hööks-västen då jag tycker den ligger lite mer okej i pris. Både Hurtta och Arrak är lite för dyra, Engelsons är jag rädd att den är alldeles för stor för mig, samma med Hurtta egentligen då jag aldrig sett någon med min kroppsform där den inte sett för stor ut...

Gillar också att man kan få brodyr på Hööks direkt.

Jag har en från T&P som har över 10 år på nacken. Där kan vi snacka kvalité! Men nu börjar det bli dags för en ny. Jag kommer få hem en Engelsonsväst i dagarna som ska användas på BPH, om den är bra så köper jag nog en egen likandan! Särskilt sommartid tycker jag det är lite obehagligt med plastiga material, då vill jag ha bomull. I nuläget har vi en Hurtta lifeguardväst när vi testleder och den är väl okej men jag saknar de stora frontfickorna som är bra när man t ex spårar.

Jag passar på att fråga om någon av västarna är/finns i dammodell? Jag provade en (tror att det var Arrak) på en mässa i somras, men den gick inte alls att ha för mig, bylsig upptill och snäv över höfterna.

Jag ska till Hööks i dag, ska kolla där.

Jag har den från hööks och trivs helt okej i den. Tycker den är en bra "första-väst" prismässigt. Men skulle gärna haft en dragsko i midjan eller att den var lite figursydd. Jag som har smal midja men breda axlar och höfter ser ut som en ladugårdsvägg i den. Men har också en större storlek än nödvändigt. Kan ta bild när jag är hemma från jobb.

Jag har den svarta från Hurtta, köpte den på dummies.se (där dom har den för 549:- just nu, tips tips!)
Jag är skitnöjd med den! Har den typ jämt, haha. Ska se om jag hittar någon bild där jag har den på.

Tillägg:

Den syns kanske inte så jäkla bra, men här har jag den på iaf. Jag tycker den sitter bra på, jag fyller alltid upp ryggfickan så jag vill inte ha den allt för tight (då får inget plats där bak...) men utan att vara bylsig ändå.

ladda-utst-2014-1.jpg

Senast ändrad:
Jag har den svarta från Hurtta, köpte den på dummies.se (där dom har den för 549:- just nu, tips tips!)
Jag är skitnöjd med den! Har den typ jämt, haha. Ska se om jag hittar någon bild där jag har den på.

Tillägg:

Den syns kanske inte så jäkla bra, men här har jag den på iaf. Jag tycker den sitter bra på, jag fyller alltid upp ryggfickan så jag vill inte ha den allt för tight (då får inget plats där bak...) men utan att vara bylsig ändå.

ladda-utst-2014-1.jpg

Vilken storlek har du och tycker du att den känns stor i storleken?

Tyvärr är den slut hos leverantören och leverans blir inte förrän i juli från dummies :(

Vilken storlek har du och tycker du att den känns stor i storleken?

Tyvärr är den slut hos leverantören och leverans blir inte förrän i juli från dummies :(

Jag har strl XS, och jag tycker nog att den känns ganska stor i storleken. Jag är en S i tröjor osv i vanliga fall, och jag hade kunnat ha en lite mindre om jag inte velat få plats med 4-5 dummies i ryggfickan :)

Åh, drygt :(

Tillägg: Jag har den ofta över t ex e tröja + en halvtunn jacka, så såpass stor är den ändå.

Jag har strl XS, och jag tycker nog att den känns ganska stor i storleken. Jag är en S i tröjor osv i vanliga fall, och jag hade kunnat ha en lite mindre om jag inte velat få plats med 4-5 dummies i ryggfickan :)

Åh, drygt :(

Tillägg: Jag har den ofta över t ex e tröja + en halvtunn jacka, så såpass stor är den ändå.

Hm, låter som att den kommer vara för stor för mig då. Ska klämma och känna (och prova :D ) på Hööks-västen imorrn på väg till jobbet, så får vi se!

Jag har önskat mig en väst nu som min sambo (förhoppningsvis) beställt till mig, fyller ju år snart :)
Min ledare i agilityn hade en Hurtta Motivation Agilityväst på sig idag. Den är lite snävare och kortare i modellen enligt säljarna vilket jag tycker låter bra. Den blir nog mer figursydd än vad många andra verkar va. Att den är kortare gör ju också att den lägger sig mer över höfterna än runt vilket borde vara bra för rörligheten. Finns i grå och svart, jag tog en svart :)

Beroende på kroppsbyggnad kommer olika västar sitta olika bra. Jag är liten (XS/ 34) och kan absolut inte ha huurtas västar, sitter som tält på mig! Hööks har jag minsta och den är jag väldigt nöjd med, enda minuset är att ryggfickan känns lite trång på sidorna.

Arraks softshellväst står högst upp på min shoppinglista för i vår:love:

Beställde igår en Hööks-väst med brodyr både fram på bröstet och på ryggen! Hoppas det blir snyggt :)

Provade västen och den satt bra, kunde varit lite tightare vid ryggen men inget kan stör. Framifrån är den jättesnygg!

Hej!

Är på jakt efter en träningsväst..

De jag har ögonen på är Hurttas senaste samt Arraks senaste modell. Även Hööks har en som 2 av mina kompisar har som ser helt ok ut. Någon som har någon av de här västarna som kan ta ett kort på hur de ser ut på?:)

Har testat mig igenom en drös västar.
Till slut fick jag en Hurtta Agility-väst som jag är störtnöjd med!

Sitter bra, lagom stora fickor, uttagbar innerficka om man har kletigt godis mm.

Jag har Hurttas agilityväst, Hurttas lifeguardväst, engelssons och Jamis väst. Jag gillar INTE den från engelssons, usel passform och modell. Men min har några år på nacken, vet inte om de gjort om modellen.
De andra gillar jag väldigt mycket. Agilityvästen är skön på sommaren då den andas bra, den är också lite kortare och snävare i passformen.
Lifeguardvästen är lite större i passformen men inte så att den känns bylsig och för stor liksom.
Jamis väst tycker jag egentligen inte om passformen på men den har väldigt bra utformning på fickorna.

Jami:
10501797_10152246014347584_5729247470713255299_n.jpg

Hurtta lifeguard:
185899_10150970994777584_1663489708_n.jpg

Agilityvästen:
376798_10151030465173997_1168277017_n.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 124
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 792
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 368
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 019
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar