Träningsväst

Sv: Träningsväst

Jag har hurttas agilityväst, hurttas neonfärgade och den svarta från jami hundsport.

Gillade verkligen agilityvästen men den har mina hundar haft sönder i jakt på godis :mad:
De andra två är också jättebra.
Jamis väst är bra på det sättet att fickorna inte har dragkedjor men formade så att inget ramlar ut.

Jag tycker de där med magneter verkar värdelösa. Dels eftersom magneterna sitter på fel ställen men också för att man inte kan "fjärrutlösa" dem. Vad är funktionen om hunden antingen måste hoppa upp och ta leksaken eller om man måste ta loss den själv? Värdelöst.

Jag har en Gappay med bollutlosare sadan har alltsa traningsvast. Jag gillar den hogt och rent. Jag har ocksa en vast som en tjej i Sodertalje BHK sydde och salde som jag ar jattefortjurst i. (Och den ar till och med rosa:D) Jag gillar bada och jag gillade bollutlosaren nar jag anvande den, Mandy's bollar ar lite for stora och jag tors inte byta till mindre bollar da jag ar radd att en ska fastna i halsen i sa fall.:meh:

Jag har en Hurtta lydnadsväst, visst är den okej men jag blir bara mer och mer irriterad på att tappa saker ur ryggfickan när man är i skogen. På appellplanen funkar den och det är super med alla fickor och dragkedjor, men ryggfickan är inte utformad för att ha en massa grejer i...

Jag har "Classic" från Klin Kassel. Förutom att den minsta storleken är lite för stor för mig (unisexstorlekar) så är jag jättenöjd. Avtagbar godisficka (så den kan tvättas separat), lättåtkomlig ryggficka, massor med fickor, ringar, kardborreband invid ena axeln för boll, osv.

Jag har en arrakk-väst och är jättenöjd. Rymlig ryggficka som man inte tappar saker ur. Två rymliga fickor fram. Lätta att ta sig in i men djupa så inget ramlar ut. Två stängningsbara fickor för nycklar och sånt :)

Jag har en T&P som jag haft i säkert 7-8 år. Den är inte supersnygg men väldigt bra. Många rymliga fickor och så är den väldigt slitstark.

Angående såna där magneter och hakar och liknande, är det alltså meningen att hunden ska mutas att titta upp mot sin förare? Jag fattar inte alls poängen? När man tar bort den väldigt synliga bollen så tar man ju också bort anledningen för hunden att titta upp?

Angående såna där magneter och hakar och liknande, är det alltså meningen att hunden ska mutas att titta upp mot sin förare? Jag fattar inte alls poängen? När man tar bort den väldigt synliga bollen så tar man ju också bort anledningen för hunden att titta upp?

Aha, jag trodde att det bara var ett praktiskt ställe att förvara bollen på. :D :o Men när du säger det så är det säkert så att de ska mutas till att hitta rätt position.

Fast efter tillrackligt manga repetitioner behover den inte ha bollen dar ... den vet ju att den kommer darifran varje gang.:p

Det ar inte bara for att "muta" hunden att titta heller, da hade man inte behovt ringar och magneter pa ryggen;) Att ha bollen i magnet eller ring gor ocksa att det ar snabbare for foraren att fa fram bollen (i alla fall for en person med normal 'coordination').

Liknande trådar

Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Hundhälsa Jag var inne på apotea nyss för att köpa en tandkräm till vår hund, men det finns ju MASSOR :eek:. Vilken sort rekommenderar ni :) ?
Svar
16
· Visningar
1 206
Senast: tanten
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 873
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
756
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka