Träningstråden!

Sv: Träningstråden!

*Är du tävlingsryttare?
Ska börja i höst!
*Vilken nivå tränar/tävlar du på?
Tränar LB och ska starta LB
*Hur ofta rider du för tränare?
varannan vecka dressyr varannan hoppning
*Hur länge rider ni?
30 min för tränare hästen är uppvärmd innan passet börjar
*Rider du ensam, eller med flera?
Ensam
*Har du mer än en tränare, i så fall varför?
Nej.
*Vad har din tränare för utbildning, tävlar h*n själv och i så fall på vilken nivå?
Denne är utbildad domare i dressyr.
*Hur mycket tar din tränare betalt?
150kr per gång
*Kör du till träning och i så fall hur långt?
Tränaren kommer till mig för jag har varken bil eller transport!

*Är du tävlingsryttare? Försöker, ja :p
*Vilken nivå tränar/tävlar du på? LB/LA
*Hur ofta rider du för tränare? 1-5 gånger i månaden
*Hur länge rider ni? 45 min - 1 timma
*Rider du ensam, eller med flera? ensam
*Har du mer än en tränare, i så fall varför? ibland 2 olika
*Vad har din tränare för utbildning, tävlar h*n själv och i så fall på vilken nivå? C tränare, LA (unghäst)
*Hur mycket tar din tränare betalt? 150-200 kr
*Kör du till träning och i så fall hur långt? 1-2 mil

*Är du tävlingsryttare? Japp!
*Vilken nivå tränar/tävlar du på? LC-LB.
*Hur ofta rider du för tränare? 1 gång i veckan.
*Hur länge rider ni? Ca. 45 min.
*Rider du ensam, eller med flera? Ensam!
*Har du mer än en tränare, i så fall varför? Nej.
*Vad har din tränare för utbildning, tävlar h*n själv och i så fall på vilken nivå? Jobbar på ridskola och tävlar LA.
*Hur mycket tar din tränare betalt? 100 kr.
*Kör du till träning och i så fall hur långt? Ca. 2 mil.

*Är du tävlingsryttare? Ja, ponnyer
*Vilken nivå tränar/tävlar du på? Tävlar på Elit nivå
*Hur ofta rider du för tränare? 1 - 2 dagar/vecka
*Hur länge rider ni? ca. 35min ridning + fram o av skrittning
*Rider du ensam, eller med flera? Jag rider oftast ensam...
*Har du mer än en tränare, i så fall varför? Rider främst för en tränare men anser att rida för en annan tränare är bara positivt om den passar ekipaget då alla inte ser exakt samma saker...
*Vad har din tränare för utbildning, tävlar h*n själv och i så fall på vilken nivå? Båda mina två tränare är A-tränare och har själva ridit Internationellt tom OS
*Hur mycket tar din tränare betalt? Tränare a: 280/lektion Tränare b: 300/lektion
*Kör du till träning och i så fall hur långt? Till tränare a tar det ca 30 min med trailer och tränare b kommer hem till oss

*Är du tävlingsryttare? Har varit, har börjat så smått igen med den gamla (varit skadad) och ska börja m. treåingen nästa år.
*Vilken nivå tränar/tävlar du på?Hoppning=CR (Stooor fegis):rofl: Dressyr=Får se vad det blir med unghästen, målet är GP+
*Hur ofta rider du för tränare?Den gamla=hopp varannan vecka/dressyr varannan, den unga 1 gång i månaden
*Hur länge rider ni?Ung=max 30min, Gammal=1-1½timme
*Rider du ensam, eller med flera?Blandat
*Har du mer än en tränare, i så fall varför?Ja, en hopp, en dressyr till gamle, ska bli annan dressyr till unghästen (vill ha A-tränare till honom i dressyr)
*Vad har din tränare för utbildning, tävlar h*n själv och i så fall på vilken nivå?Hopp=Duktig fälttävlansryttare, Dressyr=Ctränare resp. A-tränare
*Hur mycket tar din tränare betalt?Hopp=150 (grupp), dressyr=250(med milers.) resp. 350(kör själv)
*Kör du till träning och i så fall hur långt?Ska köra m. unghäst ca 4 mil

*Är du tävlingsryttare? Nej
*Vilken nivå tränar/tävlar du på? LC-LA
*Hur ofta rider du för tränare? 1 gång i veckan
*Hur länge rider ni? ca 45-60 min
*Rider du ensam, eller med flera? det är olika
*Har du mer än en tränare, i så fall varför? ja, tkr det är bra o variera..
*Vad har din tränare för utbildning, tävlar h*n själv och i så fall på vilken nivå? rider ju för oolika tränare, men en är B-tränare i fälttävlan iaf.. annars är de på msv-nivå ungefär..
*Hur mycket tar din tränare betalt? 80-250 kr
*Kör du till träning och i så fall hur långt? tränaren kommer till gården, annars kan det bli en resa på 2 mil.. olika som sagt.. :p

KL*

*Är du tävlingsryttare? Ja
*Vilken nivå tränar/tävlar du på? LB/LA just nu
*Hur ofta rider du för tränare? 2ggr i veckan (Hoppning 2-3ggr i månaden om vi hinner)
*Hur länge rider ni? 30min för tränare, hemma allt från 30-90min :p
*Rider du ensam, eller med flera? Oftast ensam, gillar dt.
*Har du mer än en tränare, i så fall varför? Just nu har jag bara en i dressyr (och en i hoppning)
*Vad har din tränare för utbildning, tävlar h*n själv och i så fall på vilken nivå? Hon är C-tränare i dressyr, och MSV dommare och hon har tävlat Intermediaire. (heter dt väl?)
*Hur mycket tar din tränare betalt? 165kr för 30 min, fast man håller oftast på så länge dt behövs lr känns bra, så ibland bara 20min ibland 40min :D
*Kör du till träning och i så fall hur långt? Inte så långt, tar kanske 20min att köra dit enkel väg. :bump:

Oooh, jag älskar formulär :D

Är du tävlingsryttare?
hade planer på att bli, men det ser mörkt ut.

Vilken nivå tränar/tävlar du på?
Har svårt för att veta nivåer. Men vi höll på med bakdelsvändningar innan skadan.

Hur ofta rider du för tränare?
Red 3-4 gånger i månaden

Hur länge rider ni?
Red ca 1timma

Rider du ensam, eller med flera?
Oftast ensam, eftersom jag gillar att bara umgås med hästen. sen är det inte så många som rider i mitt stall.

Har du mer än en tränare, i så fall varför?
Nej, hade problem att hitta en.

Vad har din tränare för utbildning, tävlar h*n själv och i så fall på vilken nivå?
Ingen utbildning, men tränar mycket själv och tävlat upp till MSV. rider nu just in en häst, därför ont om lektioner :(

Hur mycket tar din tränare betalt?
100:- per halvtimma, plus milersättning på 15kronor. Alltså ca 130:- per gång.

Kör du till träning och i så fall hur långt?
Nej, har brist på transport. Rider ca 2km till paddocken.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 549
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästmänniskan Jag kommer inom en överskådlig framtid stå utan häst och har funderat på, om jag vill ha en ny häst och i så fall vilken typ av häst som...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 968
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar