Träningstråden!

Fiorano

Trådstartare
Ännu ett litet formulär från mig...:p!

*Är du tävlingsryttare?
*Vilken nivå tränar/tävlar du på?
*Hur ofta rider du för tränare?
*Hur länge rider ni?
*Rider du ensam, eller med flera?
*Har du mer än en tränare, i så fall varför?
*Vad har din tränare för utbildning, tävlar h*n själv och i så fall på vilken nivå?
*Hur mycket tar din tränare betalt?
*Kör du till träning och i så fall hur långt?

Senast ändrad:
Sv: Träningstråden!

*kl*
Vill bara påminna alla som känner sig manade att svara om att tråden ryker om någon börjar namnge tränare...

*Är du tävlingsryttare?
Inte än, men hoppas på att bli
*Vilken nivå tränar/tävlar du på? LC LB nivå
*Hur ofta rider du för tränare? en gång varannan vecka. önskar det vore oftare
*Hur länge rider ni? 45 minuter
*Rider du ensam, eller med flera? ensam
*Har du mer än en tränare, i så fall varför? nej
*Vad har din tränare för utbildning, tävlar h*n själv och i så fall på vilken nivå? hon är ridskolechef och tävlar msv-nivå
*Hur mycket tar din tränare betalt? 200
*Kör du till träning och i så fall hur långt? kör ut till hästen 3 mil, sen till tränaren är det ca 2 mil

Måste ju svara själv också :p

*Är du tävlingsryttare?Nja, snart förhoppningsvis.
*Vilken nivå tränar/tävlar du på?Tränar på L:A nivå, men kommer att böja tävla L:C-med mycket låga krav...
*Hur ofta rider du för tränare?En gång i veckan.
*Hur länge rider ni?Tills det känns bra för dagen.
*Rider du ensam, eller med flera?Ensam
*Har du mer än en tränare, i så fall varför?Ja, rider för en annan tränare som bara kommer var tredje månad. Nyttigt med andra ögon och nya övningar!
*Vad har din tränare för utbildning, tävlar h*n själv och i så fall på vilken nivå?Min vanliga tränare har tävlat upp till msv, den andra vet jag inte:o, men hon tränar ekipage till GP.
*Hur mycket tar din tränare betalt?Min vanliga har jag kompispris för :bow: och den andra tar 300:-/träning och jag rider två dagar i rad när hon är här nere.
*Kör du till träning och i så fall hur långt?Japp, ca 2 mil enkel resa.

*Är du tävlingsryttare? Ja, tävlar ponny
*Vilken nivå tränar/tävlar du på? Tävlar regionala LA klasser, sikte mot FEI när vi är redo.
*Hur ofta rider du för tränare? Tränare 1 tränar jag en gång/vecka för. Tränare 2 tränar jag en gång/månad för och tränare 3 tränar jag också en gång/månad för.
*Hur länge rider ni?Har tid för 50 min för alla, men ibland blir det 35 minuters träning och ibland 65 helt beroende på hur hästen känns.
*Rider du ensam, eller med flera? Ensam för tränare 1, tillsammans med en annan för tränare 2 och 3.
*Har du mer än en tränare, i så fall varför? Ja, hehe har ju 3 :angel: Men dom hänger ihop, tränare 1 tycker om att träna för tränare 2 och tränare 1s barn tränar för tränare 3. Ser inga problem att träna för flera tränare, bara positivt :bow: Tycker om när olika ögon ser oss och kan ge olika kommentarer, man får en bredare bild med fler åsikter!
*Vad har din tränare för utbildning, tävlar h*n själv och i så fall på vilken nivå? tränare 1 är ridskolechef, tränare 2 och 3 är b-tränare.
*Hur mycket tar din tränare betalt? Om man rider ensam:
Tränare 1 - 150 kr :banana:
Tränare 2 - 350 kr
Tränare 3 - 500 kr
Till tränare 1 har jag 20 min skrittväg men mamma eller pappa kör mej ifall det är dåligt väder (= 1-2 min bilväg:banana:) tränare 2 bor inte här men kommer hit och håller till på olika ställen, allt mellan 10 och 45 min bilväg. Åker man till h*n tar det typ 3 timmar. Tränare 3 kommer också hit och då håller h*n till 20 min bilväg bort!

Oj vad snurrigt det blev med alla tränare :o

*Är du tävlingsryttare? Jo
*Vilken nivå tränar/tävlar du på?Tävlar LC-LB, tränar LA.
*Hur ofta rider du för tränare? Försöker varannan vecka, men det går sällan. Så var tredje var fjärde vecka.
*Hur länge rider ni? ca 30 min
*Rider du ensam, eller med flera?ensam
*Har du mer än en tränare, i så fall varför?Jag har bara en
*Vad har din tränare för utbildning, tävlar h*n själv och i så fall på vilken nivå?C-tränare
*Hur mycket tar din tränare betalt?200 kr
*Kör du till träning och i så fall hur långt?Kör 3½ mil.

*Är du tävlingsryttare? Ja
*Vilken nivå tränar/tävlar du på? La/Msv
*Hur ofta rider du för tränare? 1 ibland 2 ggr/vecka
*Hur länge rider ni?45 eller 30 min
*Rider du ensam, eller med flera? Ensam
*Har du mer än en tränare, i så fall varför? Ja, en huvudtränare och en som ja tränar för 1 ggn/månad.
*Vad har din tränare för utbildning, tävlar h*n själv och i så fall på vilken nivå? C-Tränare (tävlar ej) och A-tränare (tävlar upp till GP) nationellt.
*Hur mycket tar din tränare betalt? 260 kr och 475 kr.
*Kör du till träning och i så fall hur långt?Ja, 1 mil ungefär.

*Är du tävlingsryttare? Ja
*Vilken nivå tränar/tävlar du på? La/Msv
*Hur ofta rider du för tränare? 2 ggr/vecka ungefär
*Hur länge rider ni? Mellan 30 min och 1 h.
*Har du mer än en tränare, i så fall varför? En av mina tränare kommer 1 gång i månaden och mellan dom träningarna underhåller min andra tränare oss.
*Vad har din tränare för utbildning, tävlar h*n själv och i så fall på vilken nivå? B-Tränare (tävlar Msv, St Georg) och A-tränare (tävlar inte, tränar bara)
*Hur mycket tar din tränare betalt? 150 kr och 400 kr/30 min.
*Kör du till träning och i så fall hur långt? Nej, båda tränarna kommer till anläggningen min häst står uppstallad på.

*Är du tävlingsryttare? ja
*Vilken nivå tränar/tävlar du på? Tävlar:90-1meter hoppning (unghäst), samt lb dressyr (nyss börjat med dressyr)
Tränar: 110 hoppning och typ La dressyr
*Hur ofta rider du för tränare? 1-3 ggr / vecka
*Hur länge rider ni? ca 1 timme
*Rider du ensam, eller med flera? oftast ensam
*Har du mer än en tränare, i så fall varför? Jag har tre st. En hopptränare och två dressyrtränare. Den ena dressyrtränaren fokuserar på sits och takt och den andra finslipar rörelserna osv.
*Vad har din tränare för utbildning, tävlar h*n själv och i så fall på vilken nivå? Den ena är beridare från Tyskland, tävlar Msv och den andra är inte utbildad men tävlar typ höga klasser.
*Hur mycket tar din tränare betalt? Hopptränaren är hon som sålde hästen till mig , alltså gratis. Ena dressyrtränaren också gratis och sista 400kr /lektion.
*Kör du till träning och i så fall hur långt? Nej, vi har ridhus.

*Är du tävlingsryttare? javisst
*Vilken nivå tränar/tävlar du på? la/ msv b nivå just nu med denna häst
*Hur ofta rider du för tränare? en gång i veckan
*Hur länge rider ni? 45 minuter
*Har du mer än en tränare, i så fall varför? nej
*Vad har din tränare för utbildning, tävlar h*n själv och i så fall på vilken nivå? b-tränare, tävlar svår b
*Hur mycket tar din tränare betalt? 270kr
*Kör du till träning och i så fall hur långt? finns hemma

*Är du tävlingsryttare? Japp
*Vilken nivå tränar/tävlar du på? Tävlar just nu MSVB med två av hästarna, den andra är fyra o ska ut i nån lb i år. Tränar mot att rida st:george nästa år
*Hur ofta rider du för tränare? Varje tisdag + ibalnd någon extra träning för annan tränarel
*Hur länge rider ni?Allt från 20 min till 2 timmar
*Har du mer än en tränare, i så fall varför? Har min hemma tränare och sen vill jag ah nån extratränare för att få lite extra ideer ovh tips.
*Vad har din tränare för utbildning, tävlar h*n själv och i så fall på vilken nivå? Har ingen bokstav men har själv ridit utt till Grand Prix
*Hur mycket tar din tränare betalt? 250 kr
*Kör du till träning och i så fall hur långt? Ja, 3 mil tror jag det är till henne.

*Är du tävlingsryttare? japp
*Vilken nivå tränar/tävlar du på? tävlar Msv B, tränar även Msv A-krumelurer med förhoppning om att starta det kanske nästa år
*Hur ofta rider du för tränare? 1 gång/vecka (+ en gång hoppning)
*Hur länge rider ni? 40 min
*Har du mer än en tränare, i så fall varför? inte kontinueligt, men det händer att jag rider ngn kurs eller nåt för ngn annan tränare
*Vad har din tränare för utbildning, tävlar h*n själv och i så fall på vilken nivå? B-tränare, tävlar Msv B hittills med nuv. häst
*Hur mycket tar din tränare betalt? 300
*Kör du till träning och i så fall hur långt? nej.

*Är du tävlingsryttare? Ja.

*Vilken nivå tränar/tävlar du på? LA-Msv B.

*Hur ofta rider du för tränare? Variere beroende på ekonomi, hög/lågsäsong osv men 2-4 ggr/månad. Sen skriker sambon på mig var & varannan dag utöver detta. :D

*Hur länge rider ni? 45 min.

*Rider du ensam, eller med flera? Enskilt.

*Har du mer än en tränare, i så fall varför? En hemmatränare och en som kommer till klubben en gång/månad där jag är med ibland.

*Vad har din tränare för utbildning, tävlar h*n själv och i så fall på vilken nivå? Hemmtränaren är C-tränare och tävlar dressyr tom Svår B. Månadstränaren är B-tränare och tävlar oxå tom Svår klass.

*Hur mycket tar din tränare betalt? Hemmatränaren 200 kr/45 min, månadstränaren tror jag det brukar ligga på ca 450 kr/45min. Men då är ju mkt av det resa.

*Kör du till träning och i så fall hur långt? Brukar köra ner till klubben, det är ca 6 km.

*kl*
*Är du tävlingsryttare? Ja, men vart går defenitionen för det egentligen?:p
*Vilken nivå tränar/tävlar du på? Svårklass med 1:a hästen (aka. Int.I hoppas deb. SvårB:1 i höst/nästa vår. 6-åringen La/Msv och 5-åringen grundrids
*Hur ofta rider du för tränare? var 14:e dag och 1gång/mån.
*Hur länge rider ni?45-60min
*Har du mer än en tränare, i så fall varför? Nyss börjat träna för en GP-ryttare nära mig för att få träna lite oftare då det är långt till tränare nr1 och han kommer bara 1gng/månad
*Vad har din tränare för utbildning, tävlar h*n själv och i så fall på vilken nivå? 1:a tränaren är A-tränare den andra kan vara B(?) men rider som sagt iaf. GP
*Hur mycket tar din tränare betalt? 1:a 350 2:a 300
*Kör du till träning och i så fall hur långt? 1:a 10 mil T/R (3H enkel väg hem till honom 2:a 40min T/R

*Är du tävlingsryttare? Nja (Dom tvingar nog ut mig på en tävling snart igen.)

*Vilken nivå tränar/tävlar du på? MSV / st george

*Hur ofta rider du för tränare? 1 dag i veckan, ibland mer.

*Hur länge rider ni? ca 1 timme

*Rider du ensam, eller med flera? Alltid ensam

*Har du mer än en tränare, i så fall varför? Har en duktig kompis som hjälper mig ett par dagar i veckan. utöver vanliga träningen.

*Vad har din tränare för utbildning, tävlar h*n själv och i så fall på vilken nivå? Msv i alla fall... tävlar alltså...

*Hur mycket tar din tränare betalt? 200 kr

*Kör du till träning och i så fall hur långt? nej hon kommer till vårt stall..

*Är du tävlingsryttare? Har varit och kommer att bli igen till hösten, men har under flera år bara ridit och utbildat unghästar.
*Vilken nivå tränar/tävlar du på? Tränar Msv men har tänkt tävlingsdebutera lägre i höst, förhoppningsvis högre inom några år.
*Hur ofta rider du för tränare? 1 ggr/ vecka
*Hur länge rider ni? Tills det känns bra för tränare 1, 45 min för tränare 2.
*Rider du ensam, eller med flera? Ensam.
*Har du mer än en tränare, i så fall varför? Ja, för att få lite olika infallsvinklar på träningen.
*Vad har din tränare för utbildning, tävlar h*n själv och i så fall på vilken nivå? Veckotränaren är aukt. ridlärare+ C-tränare, tävlar Svår klass (kommer dessutom och tittar när jag tränar för den andra tränaren och diskuterar olika saker ang träningen med honom :bow:). Den andra tränaren kommer ca 1 ggr/ mån, rider Svår klass, bruksprov och unghästtävlingar.
*Hur mycket tar din tränare betalt? 350 kr tränare 1och 450 kr+ resa tränare 2.
*Kör du till träning och i så fall hur långt? Ja, ca 1,5 mil

Senast ändrad:

*Är du tävlingsryttare? Ja, kan man säga! Tävlar lite med min D-ponny!
*Vilken nivå tränar/tävlar du på? Tränar allt från LC till LA. Tävlar LC-LB
*Hur ofta rider du för tränare? varannan vecka.
*Hur länge rider ni? 1 timme
*Rider du ensam, eller med flera? min syster rider samtidigt som mig!
*Har du mer än en tränare, i så fall varför? har bara en tränare!
*Vad har din tränare för utbildning, tävlar h*n själv och i så fall på vilken nivå? hon är utbildad B-tränare och tävlar de högre kasserna i LA.
*Hur mycket tar din tränare betalt? vet inte riktigt exakt men tror det är nått på 350:- beror på om man är själv eller flera.
*Kör du till träning och i så fall hur långt? min mamma kör oss och det är 2 mil till träningen!:bump:

*Är du tävlingsryttare? Inte än, men snart förhoppningsvis.
*Vilken nivå tränar/tävlar du på? Tränar på runt LB-nivå än så länge.
*Hur ofta rider du för tränare? 1 gång i veckan
*Hur länge rider ni? 40 min intensivt + framridning, av och framskrittning ca 40 min.
*Rider du ensam, eller med flera? Ensam såklart!:idea:
*Har du mer än en tränare, i så fall varför? Nej.
*Vad har din tränare för utbildning, tävlar h*n själv och i så fall på vilken nivå? Ingen utbildning men väldigt bra och duktig! Lär ut bra osv. Tävlar FEI Prix S:t Georges än så länge.
*Hur mycket tar din tränare betalt? 150 kr ! :banana::bump:
*Kör du till träning och i så fall hur långt? Kommer till anläggningen:idea:

*Är du tävlingsryttare?
Snart så:)

*Vilken nivå tränar/tävlar du på?
LB med inslag av LA än sålänge

*Hur ofta rider du för tränare?
1 gång i veckan

*Hur länge rider ni?
På lektion? 45 minuter, aktivt med några korta skrittpauser

*Rider du ensam, eller med flera?
ensam

*Har du mer än en tränare, i så fall varför?
Nej. Funderar på att ha två i vinter då det finns två jag gärna rider för

*Vad har din tränare för utbildning, tävlar h*n själv och i så fall på vilken nivå?
Gaah, jag har ingen aning. Hon har varit ridinstruktör på ridskola många år och har nu egen verksamhet. Duktig är hon iaf:)

*Hur mycket tar din tränare betalt?
150 kr plus resa

I nuläget kommer min tränare ut till mig. I vinter kanske det blir en resa på en mil

*Är du tävlingsryttare? Ja!
*Vilken nivå tränar/tävlar du på? Tränar och tävlar LA.
*Hur ofta rider du för tränare? 1-3 gånger i veckan varav en gång hoppning
*Hur länge rider ni? Ca 45 min intensivt.
*Har du mer än en tränare, i så fall varför? Nej.
*Vad har din tränare för utbildning, tävlar h*n själv och i så fall på vilken nivå? Ingen utbildning, tävlat upp till S:t George.
*Hur mycket tar din tränare betalt? 200:- 150 hopp.
*Kör du till träning och i så fall hur långt? Kör sällan isf ca 5 km men oftast kommer hon till mig.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 549
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästmänniskan Jag kommer inom en överskådlig framtid stå utan häst och har funderat på, om jag vill ha en ny häst och i så fall vilken typ av häst som...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 968
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar