emlem
Trådstartare
Vi är sugna på att delta i en sportkörning tävling LB lokalt till hösten med lilleman. ingen av oss har tävlat förut, ponnyn har nyligen "körts in" men är inte helt klar än. Så nu funderar vi på hur vi bäst lägger upp träningen för denna 4åriga russkille som just nu inte är supermusklad. I dagsläget rids han lite av en tjej som hjälper till med inridningen, lite löshoppning,går som handhäst när kallblodet är på tur och körs med vagnen, Vi har tränat lite på dressyrprogrammet i den mån det går eftersom vår paddock är lite för liten.
spontant så tror jag att en kombination av kondition och dressyr kan bli bra eftersom enformig träning lätt blir tråkig och inte ger samma resultat som varierad träning. Det finns en skogsväg på ca7-8 km med bra backar som jag tror bli bra att köra intervaller i och få upp konditionen.
Ni som tävlar, hur lägger man bäst upp träningen?
Tips och fix för gröngölingar mottages
spontant så tror jag att en kombination av kondition och dressyr kan bli bra eftersom enformig träning lätt blir tråkig och inte ger samma resultat som varierad träning. Det finns en skogsväg på ca7-8 km med bra backar som jag tror bli bra att köra intervaller i och få upp konditionen.
Ni som tävlar, hur lägger man bäst upp träningen?
Tips och fix för gröngölingar mottages