Träningstävling "prova på"

Magnum

Trådstartare
Till försommaren kommer det bli en träningsdistanstävling här i närheten och jag blev lite sugen att testa en sån! Eftersom det ska vara för såna som vill testa bla! ;)
Jag tänkte isf satsa på den korta, vilken är 15 km. Vad ska man tänka på? Under ritten? Före, efter?
Nåt annat speciellt? Nu är ju inte 15 km så jättelångt kanske, och ritten är i maj, så jättevarmt kommer det väl(förhopningsvis) inte vara..
Dum fråga men är banan utmärkt alltså?
Eller sammanfattningsvis: hur går det till? ;)

Fram med tips till ryttare utan distanskunskaper nu! :D

Sv: Träningstävling "prova på"

Kanske är det Närkeritten du har tänkt att rida?
Idag lade jag ut proppen på vår hemsida, där står det rätt utförligt vad du behöver veta, www.nerikesdistansryttare.org , klicka på "Tävlingssidan" i vänsterkanten, sedan på "Tävlingstermin med proppar", där hittar du Närkeritten, och klickar på den för proppen. Hoppas det klarnar lite :)

/Josefin

Ja det var den!
Såg först nu allt det andra som stog! :o

Bangenomgång: då det berättas om banan och dess sträckning eller?
Är den utmärkt? banan alltså?

Men om man kommer dit som "helt ovetandes", finns det nån akuthjälp där som kan ta hand om och hjälpa en som jag som inte vet hur det riktigt går till? :crazy: ;)

I stora drag?:
vetbesikting
bangenomgång
uppvärmning
start
mål
vetbesikting? Pulstagning inom 20 min efter målgång

Magnum skrev:
Bangenomgång: då det berättas om banan och dess sträckning eller?
Är den utmärkt? banan alltså?
Ja, banan är märkt med skyltar, vit betyder sväng vänster, röd -sväng höger och gul - du är på väg åt rätt håll. Skulle det vara märkt på nåt annat sätt av någon anledning berättar de det på bangenomgången.
Men om man kommer dit som "helt ovetandes", finns det nån akuthjälp där som kan ta hand om och hjälpa en som jag som inte vet hur det riktigt går till? :crazy: ;)
Absolut, det kommer finnas funktinärer där som hjälper alla som behöver det! Det är det bästa med att det är en träningstävling, att man får se hur en distansritt går till, så man inte är så vilsen när det är dags för att ge sig ut på riktiga tävlingar.
I stora drag?:
vetbesikting
bangenomgång
uppvärmning
start
mål
vetbesikting? Pulstagning inom 20 min efter målgång
Japp! Och en vetgrind mellan start och mål, om du bestämmer dig för att rida den lite längre slingan.

/Josefin

Hur är det med grönt kort vid distanstävling och denna "tävling" (har jag fattat rätt att det är typ en prova påtävling?)? Grönt kort har aldrig varit aktuellt för mig förnst nu och jag har nol koll som vanligt;)..

Då är jag med ! Nu förstår jag lite mer hur det funkar och så!
Då kommer jag o pållen o försöker ta oss runt en av slingorna den 14 maj!

Njae...nu är det inte alldeles säkert att denna banan kommer att vara markerad just så. Vi är nämligen i färd med att ta reda på om vi kan få sätta upp en permanent bana. En sträcka på 15 och en på 14 km. Det blir nog en annan typ av markering då, med pilar troligtvis och ekipaget som är på vår logga. Bangenomgången kommer att vara utförlig.

Och vi kommer att ta hand om alla som kommer till vår träningsritt och hjälpa till rätta. Eller hur Josefin? Visst gör vi det? :) För det är ju det som är syftet att man skall komma dit och lära sig rida distans.

Hälsning Maja

Det är att betrakta som en ren träning och inte en tävling alls. En träning på att rida på en bana med andra hästar och för ryttaren att lära sig rutiner runt tävlande. All info finns i inbjudan (proppen - eller det är ju inte en tävlingspropp heller). Om något krävs står det där. ;)
Hälsning Maja

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Jag sitter och funderar angående rasval på nästa hund. Även fast det är säkert ett par år bort tänkte jag börja kolla upp uppfödare...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: Dino
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 475
Senast: escodobe
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 251
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar