träningsrundor

Sv: träningsrundor

CK skrev:
Fast Galadriels häst har ju en enorm skritt. Undrar om han inte skrittar 9 km/h när han länger iväg.
Dunder skrittar ju fort, men blir hela tiden efter när Willy älgar på.

Ja, då skrittar han verkligen fort. Queen skrittar 6 km/h och hon skrittar fooooort. Inte många som hänger med henne då hon älgar iväg. :D

:D Jaa han är en sån som "dör" när han kommer in i grinden, så trots att han dragit armarna av en ute på banan, är prickfri i protokollet och har snabb pulstid med låg puls så får han sällan BC. Tittar man bara på hur han ser ut i grinden - med stängda ögon, man måste släpa omkring honom och han står helst och sover - tja då tror man säkert att han är helt slut.

Jättekul att läsa ditt inlägg Maja :) Det värmer att höra att du tycker jag har ordning på honom ;) Han är mig guld värd :)

Camilla

William skrittar aldrig under 7,5 om han får fria tyglar, lägger sig helst på ungefär 8,5 km/h i skritt. Så det är klart att det hjälper till. Men jag kan fortfarande inte tycka att man rider snabbt för att en träningsrunda går i 12-tempo. Då travar jag i lugn takt största delen av ridturen (15-tempo), tar nån lugn galopp (under 25-tempo) och några skrittpauser. Skulle jag skritta timvis varje vecka skulle nog både jag och hästen dö av tristess, och det ska ju vara roligt att träna, för både häst och ryttare.

Galadriel skrev:
Skulle jag skritta timvis varje vecka skulle nog både jag och hästen dö av tristess, och det ska ju vara roligt att träna, för både häst och ryttare.

Samma här... jag är väldigt dålig på att skritta långt & länge, det är ju så tråkigt... :o
Ska vi ut på en skrittur brukar vi vara ute runt 1 timme = 6 km och det är ju inte mkt att komma med. :D
Sådanna turer blir det bara om hon gått hårdare än normalt och vi ska ta en lugn tur eller som häromdagen då hon åkt på lymfangit och vi tog en lugn tur.

Vissa dagar älskar jag att skritta, så för min del är det tur att jag har en plan. Jag kan vara lat och tycka att det är så jobbigt att trava igång. Att skritta fram lugnt och behagligt och betrakta den vackra naturen är så skönt. :D

Hälsning från en lat Maja

CosmicQueen skrev:
Samma här... jag är väldigt dålig på att skritta långt & länge, det är ju så tråkigt... :o

Och så får man ju skav i rumpan.:eek:

Fast nu när jag är gravid funkar inget annat. Jag får ont i magen när jag travar, så vi skrittar och skrittar och skrittar... Musse är i jättefin form! Typiskt att jag inte kan använda det. Men jag hoppas kunna komma ut på nån tävling fram mot hösten. *läääängtar

Skav i rumpan? Inte då med min sadel. :) Fåtöljkänslan är komplett...man kanske borde ha en mer obehaglig sadel att sitta ner i. Hur lång tid är det kvar innan bebisen kommer?

Hälsning Maja

Stopek skrev:
Skav i rumpan? Inte då med min sadel. :) Fåtöljkänslan är komplett...man kanske borde ha en mer obehaglig sadel att sitta ner i. Hur lång tid är det kvar innan bebisen kommer?

Jag får skav i alla sadlar jag hittills provat. Det är liksom inte sadeln som skaver... Skinkorna skaver mot varandra, typ...:o :crazy:

Bebisen ska komma om två månader!:banana:

Oj, det var då ett probelm. :o Verkar vara olösligt förutom då att du får stå.

Om två månader och du rider fortfarande. Är du galen? :D

Hälsning Maja

Liknande trådar

Distans Min häst älskar nya ridvägar och långa rundor och vill att vi startar distans 😁 Jag har en kallblodstravare som jag rider p hackamore...
Svar
8
· Visningar
3 543
Senast: Sesca
·
Distans Distansryttare och hästar har en grym kondition. Förutom typ 2-3 timmars ritt och träning är gymmet bra att besöka. Det finns tränare...
Svar
0
· Visningar
3 411
Senast: AvD1964
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 995
Senast: jemeni
·
Islandshäst Hej! Jag har lite frågor till er som tävlar med islandshäst, kanske framför allt till er som tävlar på en lite högre nivå men självklart...
Svar
9
· Visningar
2 170

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka