Träningsläger?

Weeazel

Trådstartare
Jag har lite frågor om träningsläger i fälttävlan och ev. i hoppning. Är det svårt att hitta såhär års och när brukar platserna ryka, måste man välja på vintern eller finns det kanske lite platser kvar sent inpå våren?? Och om man har med sig en egen häst på träningsläger, hur gör man då med maten? Tar man med si en veckas foder eller tar man med en del och blandar ut med deras eller hhur gör man för att inte rubba systemet?? :)

Sv: Träningsläger?

Det börjar bli hög tid att boka sommarens läger. Man brukar alltid ta med sig eget foder för hela perioden, strö brukar ingå.
För tips på läger rekomenderar jag att du läser tråden "fälttävlansläger"!

Det börjar bli hög tid att boka sommarens läger. Man brukar alltid ta med sig eget foder för hela perioden, strö brukar ingå.
För tips på läger rekomenderar jag att du läser tråden "fälttävlansläger"!

Haha, ok jo jag vill anmäla mig till ett läger för Uffe Johansson men tyvärr måste man ha egen häst, visst planerar jag att skaffa en snart, men det känns ju dumt att beställa läger innan man ens vet att man kan vara med... :(

Jag vet faktiskt ingen fälttävlansläger där man inte måste ha egen häst.

Ok, om du känner till något bra inom en radiee av 20mil från stockholmsområdet skulle jag gärna höra och få en länk till deras hemsida. Även fast det skulle va skoj att träna för Uffe vill man ju inte riskera att missa att få ngt träningsläger i sommar. :( :) (*lite splittrad* :d )

Ok, om du känner till något bra inom en radiee av 20mil från stockholmsområdet skulle jag gärna höra och få en länk till deras hemsida. Även fast det skulle va skoj att träna för Uffe vill man ju inte riskera att missa att få ngt träningsläger i sommar. :( :) (*lite splittrad* :d )

Inom 20 mil från Stockholm hittar du Hofors Ridsällskap som har fälttävlansläger för såväl den som har egen häst eller vill rida ridskolehäst. Kolla på www.ridlager.se och klicka vidare på "Gävleborg" så hittar du dom där :banana:

Tack för hjälpen :p Fler förslag någon?? :)

Senast ändrad:

Ok, men där måste man ha egen häst väl?? :(

När jag var där för två år sen var det med en tjej som lånade häst. Likaså när jag var med -99 var det flera deltagare som lånade häst. Ring och kolla. De lånade bra och välutbildade hästar. :smirk:

hos mariette norling på norlings ridcenter på tollsdat vid mantorp har dom fältävlans läger man kan låna hästar där!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 752
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 206
Senast: malumbub
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 108
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2