Träningskostnad

Hoppsan

Trådstartare
Har funderat på att det skiljer sig så oerhört mkt i pris för olika tränare. Och att det ofta förutsätts att man inte får ngt kvitto. Hur ser det ut hos dig? Hur mycket betalar du för en dressyrlektion? Hur lång är lektionen och får du kvitto/faktura? Är tränaren utbildad? C, B eller A tränare?

Sv: Träningskostnad

Jag betalt 670 för 45 min på faktura. Vet inte utbildning på henne.

Min andra tränare kostar 300 kr/30 min. GPdomare och jag får kvitto.

Min tredje tränare kostar 250 kr/45 min. Inte A,B eller C tränare men pedagogisk och svårklassryttare. Får kvitto.

400 kr för 30 minuter betalade jag, svart. Just nu sedan några veckor tillbaka är jag tränarlös.

Betalar 550kr för B-tränare och 45min pass. Betalar vitt.

Betalar även 450 kr för min andra tränare när hon kommer ner, 45min och hon är B-tränare med, detta är också vitt :)

100 dollar, 30 - 60 min beroende på hur det går. Inget kvitto. Tränaren har ingen utbildning men har ridit flera internationella mästerskap och deltar förmodligen i London i sommar. Är så klart enormt duktig men har verkligen ingen förståelse för att vanligt folk inte har råd att köpa hästar för 150,000 euro stup i kvarten.

100 dollar är standard häromkring. Till och med tanten på ridskolan på andra sidan motorväggen kostar 100 dollar i timmen och hon har själv inte suttit på en häst på femton år och tror att dressyr innebär att skrika "left right left right" åt eleven som då alltså skall såga i tyglarna i takt med hennes skrik.

Ibland önskar jag mig en svensk tränare med svenska priser och god metodik. :cry:

För min ena tränare betalar jag 425 för 40 min(mer tid om det behövs dock). Hon är utbildade ridlärare och beridarstipendiat som själv tävlat GP. Det är vitt och på "mitt" stall. Hemma hos henne blir det billigare iom ingen resekostnad för henne.

För min andra betalar jag 400 kr för 30 min eller 500 kr för 45 min. Han rider på svårklassnivå och sysslar med skolorna ovan mark. Han har elever på GP-nivå. Han har ingen utbildning. Men jag har aldrig haft problem med hans pedagogik trots det. Även detta betalas vitt.

Min tredje tränare är inte heller han utbildad. För honom rider jag iofs inte så mycket dressyr a la skolridning. Utan mer lära mig rida in och utbilda unghästar. Det gör jag gratis iom att vi sammarbetar i jobbet och jag hjälper honom med annat.
Den här tränaren har heller ingen utbildning. Men är välkänd och välmeriterad i hela landet inom det han gör.
Innan vi sammarbetade och blev vänner kostade det mig 500 kr per ridpass, vitt.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
529
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 415
Senast: Mia_R
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 021
Senast: skiesabove
·
Hemmet Vi har nyss köpt ett hus, som tar vatten ur lokal brunn. För att göra livet underhållande, så är vi tre fastigheter som delar på samma...
2
Svar
31
· Visningar
2 311
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar