träningsgrupper och avgifter

Milosari

Trådstartare
betalar ni en avgift för att vara med i era träningsgrupper? alltså utöver medlemsavgiften i klubben? upptäckte till min förvåning att det kostar 350 kr att vara med i min klubbs lydnadsträningsgrupp. jag har inga problem med att betala som så, men jag är nyfiken på vad pengarna går till? tanken med en träningsgrupp är väl att kunna ta del av varandras kunskaper och en avgift för att utnyttja planen har ju redan bakats in i medlemspriset? eller? *förvirrad*
 
Sv: träningsgrupper och avgifter

Vi betalar också en årsavgift utöver medlemsavgiften. Fast då har vi en jätteduktig instruktör som håller i våra träningar i tävlingsgruppen.

Hon anordnar och lägger upp träningar, fixar träningstävlingar och sånt.
 
Sv: träningsgrupper och avgifter

på min brukshundklubb är detta inbakat i medlemskapet...varje tisdag är det träning och 1 gång i månaden är det träningstävling...

toppen på alla sätt...
 
Sv: träningsgrupper och avgifter

nu är jag inte helt hundra, men det verkar som om det inte finns någon instruktör närvarande. jag har tränat samtidigt som tävlingsgruppen några gånger, och alla har hund med sig och tränar lite var för sig. sedan kommenderar de varandra och står och snackar lite. men att någon skulle leda gruppen har jag inte sett.
 

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 331
Hemmet Jag bor i en hyresrätt idag, har gjort sedan jag flyttade hemifrån och har ingen erfarenhet vare sig av bostadsrätt eller egen villa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
9 519
Senast: Gabbi
·
Ekonomi & Juridik För två år sedan så flyttade jag och mina två hästar in hos min far i mitt barndomshem pga att min ekonomi var i botten. Jag var då 20...
Svar
6
· Visningar
2 130
Senast: jennieflum
·
U
Hästmänniskan Skulle du låta sambon sköta sitt och lämna dej utanför? Din sambo driver ett inackorderingstall är jordbrukare och tränar lite hästar...
Svar
19
· Visningar
2 360
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Målbilder för trubbnosar.
  • Tångbett dåligt?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp