S

sarabacklund

ååhh måste berätta av mig lite! Har nu i två dagar tränat för Tobias Grönberg. Å det var bland de bästa tränarna jag ridit för! Väldigt positiv, å trevlig! Gav en massa tips som är väldigt bra att ha framöver, bl a om hur jag ska träna min häst att våga länga sina språng m.m.m.m..

Hästen min gick skitbra! ååhh är så lycklig och helspänd fortfarnade!! :) Fick lite otur på slutet då mitt ena boots gick sönder och hästen trampade upp ena ballen. Så det var bara att att sluta rida..

Tyvärr blev det inga bilder, mina kära mamma (fotografen) gick stanna hemma..

Ha en bra kväll!!

Sv: Träning!

Ja visst är det roligt att träna för någon som man känner att man verkligen får lära sig något.

Yoghurt skrev:
Kul att de gick så bra!! Vart tränade du??

I bollnäs, (ca 10 mil från Gävle). Även min hemma klubb :) Joo är fortfarnde lycklig! haha..

fio. skrev:
Ja visst är det roligt att träna för någon som man känner att man verkligen får lära sig något.

Men du, verkligen! Självförtroendet blir på topp, när det har gått så bra! :)

Jepp Tobbe är jättebra... (iofs har JAG aldrig ridit för han, men följer med när Molinna tränar och han verar jättebra iaf!)

Gabby_Ossi skrev:
Jepp Tobbe är jättebra... (iofs har JAG aldrig ridit för han, men följer med när Molinna tränar och han verar jättebra iaf!)

Jaa han var verkligen bra! DU måste prova när du får chans! :)

Gabby_Ossi skrev:
När jag får en häst menar du ;)

jaha! jaa det menar jag! :smirk:

Du kan komma å låna min B.ponny, hennes ryttare har slitit sönder korsbandet i knät å kan inte rida! Så då kan du få henne :p

Är för gammal för att rida B-ponny... eller inte än men nästa år så... Och jag har häst, men han kan inte gå där precis
*Målet för ridningen med honom imorrn..: Trava ett helt varv runt paddocken utan att han stannar!* Jippie :smirk:
men det går framåt iallafall... nu kan han faktiskt skritta flera vrav på raken :banana:

haha.. joo jag är också alldeles för gamal! :P jaha, missförsånd igen :p Ååhh härligt! det går framåt alltså :) Vad är det för häst??

En D-ponny (141,5 cm... :smirk: ) som är 6 år... skimmelskäck och riktigt snygg är han! kan nog passa som fälttävlandsponny (det är fakttiskt det han är köpt som, eller snarare fälttävlandsämne då...) när (om...) han blir "bra". Han har haft massa problem, med rygg, nacke, bog, ben och jag vet inte vad, allt på högersidan... men det ska vara bra nu, men det där med att han bara stannar sitter kvar i skallen på honom ändå... men vi har börjat md lite horsemanshipträning och som sagt, det går framåt iaf! :banana:

Här finns lite bilder... de flesta är rätt gamla, han har blivit mkt kraftigare nu...

Senast ändrad:

Neejj vilken söt ponny du har! :bump: Kul att det går bra med den!
Är den riden mycket??

hihi...tömkörde b-ponnyn idag jag med! Skit fin var hon, går mycket bättre från marken än under ryttare! :p Tyvärr har inte jag så mycket bilder! Du får väl komma å tävla nån deb i bollnäs nästa sommar då! :smirk:

Går bra är nog mer än de flesta skulle säga :angel: men framåt går det ju iaf... men bra är nog att ta i... så sålänge rider jag mammas halvblod och tävlar dressyr... :smirk:

tjaa så jättemkt riden är han väl inte, kom till sverige från holland,
4 år, men född i november så egentligen bara 3, oinriden (sa de iaf...) sommaren 2003, blev inriden i på hösten, startade sin första tävling (dock bara träningstävling) vid jul, andra tävlingen (också tränings) i Februari, sen köpte vi honom... och sedan har det bara varit problem... det är en alldeleds för lång historia för att berätta här... :smirk:

haha.. okej då! :smirk: Bra att du har nått annat å rida på så länge!
Lycka till i fortsättningen med ponnyn! :) och halvblodet :angel: :smirk:

Ååå! I Bollnäs? Vad roligt! Bor själv i söderhamn så det är jätteroligt att höra om duktiga tränare här i närheten! Hoppas det går bra för dig framöver :)

CeciliaW skrev:
Ååå! I Bollnäs? Vad roligt! Bor själv i söderhamn så det är jätteroligt att höra om duktiga tränare här i närheten! Hoppas det går bra för dig framöver :)

Härligt! Bor i Söderhamn jag med! fast jag tränar och tävlar för Bollnäs! :smirk: Tackar tackar! :bow: tävlar du själv??

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 742
Senast: mamman
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 506
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag är tretton år och rider på ridskola och har gjort i runt 4 å, vet inte hur det är på era ridskolor men på vår kan man bli fodervärd...
Svar
14
· Visningar
2 924
Senast: Badger
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 681
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka