Träning - undersökning :)

Sv: Träning - undersökning :)

Hur ofta tränar ni? 5 ggr/vecka nu i höstrusket, i ridhus.

Hur ofta skulle ni vilja träna för tränare? precis lagom nn:)

Hur ofta blir det för "vardagstränare" 2 ggr/vecka.

hur ofta för "månadstränare" inte alls just nu! min hemmatränare är bra, och vi övar mest basic. det känns lite onödigt att lägga extra pengar, om jag inte ens får fram hästen till handen alltid..

Vilken nivå tränar ni på / vilka klasser tävlar ni? jag tävlar inte dressyr.. och har aldrig gjort, sedan jag var liten och tävlade LC:rofl:

nivå vet jag inte! jag övar mest bara förvänd galopp nu.. inga krummelurer eller så.. jag har precis köpt ny häst, och det känns onödigt att lära honom piaff osv om han knappt kan galoppera i form.. han har stått i ett år..

Hur ofta tränar ni? 6 ggr i veckan per häst

Hur ofta skulle ni vilja träna för tränare? tkr det är lagom nu.

Hur ofta blir det för "vardagstränare" Varje pass.

hur ofta för "månadstränare" 1 gång i veckan

Vilken nivå tränar ni på Tränar de flesta rörelserna med den äldre hästen och endast grunderna med unghästen.

vilka klasser tävlar ni? Tävlar msv b med äldre hästen och unghästen är inte startad ännu.

Hur ofta tränar ni?
en gång i veckan för tränare

Hur ofta skulle ni vilja träna för tränare? (vad är lagom)
tycker det är lagom med en gång i veckan dressyr. kanske en gång till i månaden också ibland.

Hur ofta blir det för "vardagstränare"?
en gång i veckan

hur ofta för "månadstränare"?
hittills ingen. men skulle gärna vilja börja åka till ngn tränare en gång i mån eller några gånger per år! :bump:

Vilken nivå tränar ni på / vilka klasser tävlar ni?
hm, vi tränar väl på LC-LB nivå. men vi gör även skänkelvikning, öppna o sluta (främst i skritt men har börjat leka fram det i trav nu :) ).
tävlar gör vi inte, men vi får se om vi ställer upp i ngn liten klubbtävling detta år. :)

Hur ofta tränar ni? Hemma tränar mina hästar ungefär : Miranda : ca 4 dagar. Unghästen: ca 4 dagar, Ollivier ca 5-6 dagar.

Hur ofta skulle ni vilja träna för tränare?
Olika, vissa perioder räcker det absolut med en gång i veckan eller varanan vecka medans man ibland skulle vilja träna fler gånger ( pga av att jag har tre hästar och bara tränar en gång i veckan) Det var nog ca två måndaer sedan jag tränade oliver sist, nåt liknande med wille.
Hur ofta blir det för "vardagstränare"
en gång i veckan
hur ofta för "månadstränare"
lite olika men det brukar vli ca varanan månad.
Tränar Miranda och Oliver mot st:george, båda två har gått msvb 07 och hoppas på start i st: george i början på våren. Unghästen ligger väl på en lb, jobbar mot la till nästa år.

Nu har det ju varit otroligt tunnsått med träningen senaste åren, men kan ju svara på hur det har varit/ska vara när hästen/arna är friska och igång

Hur ofta tränar ni?

Hemma på egen hand? Rider 5 - 6 dagar i veckan, och mestadels i skogen, men även det är ju träning, de får inte bara lufsa för det är skogen utan vi dressyrar där med. Ren dressyrträningsplass på bana blir det sommartid ca 1 gång/vecka, vintern sämre (pga underlaget)

Minst en gång per vecka.

Varannan vecka, pga mitt jobb, kan inte ha en fast träningstid varje vecka =/

Inget alls så kontinuerligt, försöker slänga in 1 - 2 kurser/år istället.

Lätt klass, vilket år som helst nu ska väl dessutom hästen låta bli att dö lagom tills man kan börja tävla med.. :devil:

Hur ofta tränar ni?
Hoppning 1gång/vecka, dressyr 1 gång varannan vecka.

Tycker det är lagom som det är. Möjligen att jag skulle vilja träna dressyr en gång per vecka men pga. olika saker så funkar inte det.

Skillnaden är?
Som nämnt ovan tränar jag vajre/varannan vecka för tränare och därimellan lägger jag in egna träningspass.

Tränar LB/LA dressyr, LA hoppning.
Tävlar inte dressyr, LB hoppning och fälttävlan.

Just nu tränara jag inte alls eftersom den ena hästen är å¨väg till fodervärd och den andra, Tetris, håller på att byggas upp.

Planen för Tetris nästa år att en annan ryttare som hjälper mig med hennes utbildning ska rida henne en gång i veckan och jag rida för honom på henne en gång. När hon sen förhoppningsvis blir stark nog att tävlas så får nog P rida henne två gånger/vecka.

Hur ofta tränar ni?
Dressyr 3dgr/v, men det ska öka till 4dgr/v, inget hopp just nu pga att han inte trivs på banans underlag

3dgr/v

1gång/v

Hur ofta för "månadstränare"
Inte alls.

Tränar på LC nivå, hästen ska bara hitta sin bärighet och balans just nu. Stressar inte alls, vi har bara tränat i tre mån. Tävlar inte alls.

Hur ofta tränar ni? Dressyr försöker jag träna varje vecka för tränare. Hopp blir varannan vecka nu när det är lugnt. När säsongen drar igång med tävlingar blir mer mer hopp och mindre dressyr :angel:

Hur ofta skulle ni vilja träna för tränare? Tja, en gång hopp och en gång dressyr i veckan för tränare vore ju trevligt! Tyvärr säger inte plånboken samma sak :p

Hur ofta blir det för "vardagstränare" En gång i veckan.

hur ofta för "månadstränare"? MAX en gång per månad. Då kan det vara en tömkörningslektion eller en alternativ dressyrtränare

Vilken nivå tränar ni på / vilka klasser tävlar ni? Lokal

Senast ändrad av en moderator:

Hur ofta tränar ni?
Under tävlingssäsong: 3-4 pass i ridhus/ridbana
Nu: 2 ggr i veckan åker vi till ridhus. Ridbanan hemma är oridbar nu på vintern.
Hur ofta skulle ni vilja träna för tränare? Vid varje pass vore ju optimalt...men samtidigt tycker jag att det är viktigt att kunna rida självständigt med.
Vår/sommar/höst: 1-2 ggr/vecka
Vinter: 1 gång i veckan
1 gång i månaden
Tränar FEI, tävlar La

Hur ofta tränar ni?
Jag tränar ca 3 ggr i veckan med min pålla (rider ut resten)

(vad är lagom)

Det optimala vore väl en ggn i veckan för en tränare i varje diciplin (hopp och dress)

Har en tjejkompis som kommer och tränar lite med mig ca 1 ggn i veckan (dress).

Inte så ofta hittills, men ska på kurs nu i julhelgen och planerar sedan att träna en gång i månaden för en b-tränare i dressyr.

LB mot LA.

Hur ofta tränar ni?
5-6 ggr/vecka med tävlingshästen

Alltid :p

Mamma som är utb C-tränare håller ett vakande öga dagligen

Var 3:e vecka

MsvB är målet i vår, vinst & plac LA:5 -07

Hur ofta tränar ni?
Tränar ju dressyr när jag rider så det blir ca 4 ggr i veckan kanske i runda slängar i af.

(vad är lagom)

Ca 2-3 gånger i veckan skulle jag tycka vore lagom, men ibland ännu mer intensivt i perioder.

Hur ofta blir det för "vardagstränare"----

Jag rider för tränare ca 2 ggr i månaden, eller ja har gjort det hittills. Hon dömer t.o.m LA och mångårig erfarenhet som tränare. Bättre pedagog till tränare får man leta efter :bow:
I somras var vi hos henne och tränade en hel vecka, mycket givande!

Det beror på vilken häst jag rider på skulle jag vilja säga. Om poletten trillar ner snart och galoppen blir lite bättre behärskar jag och min häst runt LB nivå i alla fall, men vi gör lite mer avancerade grejer också emellanåt.

Hur ofta tränar ni?
Jag rider två träningar/månaden för min tränare
hästen rids annars ca 6 dagar i veckan varav 3 dressyr.

jag tycker det är väldigt bra att träna som jag nu gör. får efter varje träning med mig uppgifter att göra hemma.
men de e klart, hade jag en mycket bättre ekonomi skulle jag gärna ridit någon träning till per månad. (betalar drygt 1000kr träning)

har bara en tränare som jag rider för två träningar i månaden. Han har elever på alla nivåer upp till svår klass, jobbade tidigare som beridare på portugisiska ridskolan och håller nu träningar runt i europa.
Han är underbar som tränare, efter att ha börjat träna för honom för två år sedan skulle jag aldrig rida för någon annan!

Hingsten jag har nu är under utbildning efter en lång tids vila. Har bara haft honom sedan i sommras o han e bara riden ungefär 10 veckor sedan dess. så nu grund utbildas han o sätts igång men ligger på en LA nivå...med mål att starta LA klaserna till våren och sedan klättra upp högre!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
607
Senast: Mli
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
514
Senast: MiniLi
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
941
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka