Träning - undersökning :)

malinsky

Trådstartare
Hur ofta tränar ni?

Hur ofta skulle ni vilja träna för tränare?
(vad är lagom)
Hur ofta blir det för "vardagstränare"

hur ofta för "månadstränare"

Vilken nivå tränar ni på / vilka klasser tävlar ni?

Senast ändrad:
Sv: Träning - undersökning :)

Hur ofta tränar ni? 1 gång/vecka dressyr + 1 gång/vecka hoppning

Hur ofta skulle ni vilja träna? typ jämt :p om jag hade tillräckligt med hästar alltså ;)
(vad är lagom) tycker nog att jag tränar ganska lagom, är svårt nog att hinna med allt man vill utan att slita ut hästen. satsade jag bara på dressyr kanske 2 ggr/vecka skulle funka bra.

hur ofta för "vardagstränare"
alltid

har ingen sån för tillfället. de gånger jag tränar för "andra" är lite mer ojämnt spridda.

tävling: msv b dressyr/hopp/ft
tränar typ med sikte på msv a dressyr nästa år

Svarar själv :D

Hur ofta tränar ni?
I normalfallet mellan 3-4gg/v

(vad är lagom)
1gg/v är lagom för oss för vardags, 1gg/mån - el varannan för månadstränare skulle jag vilja

1 gång per vecka eller varannan, lite olika

Någon gång per år :(

Tävlar inte än

Hur ofta tränar ni?
Ungefär 3-4 gånger per vecka. Men jag tränar dressyr varje gång jag rider, och sen beror det ju på hur "intensivt", och så^^

För tränare skulle jag vilja rida kanske en gång varannan vecka. Nu är det så att det mest bara blir träningar på loven, fast då mer intensivt i flera dagar. Det fungerar också rätt bra, även fast man saknar träningarna vissa stunder, när det går väldigt långt mellan :p

Hur ofta blir det för "vardagstränare" ?
Under loven eller möjligtvis nån helg ibland. Kan variera allt från 2 veckor till 2 månader, eller ett halvår.

Hur ofta för "månadstränare" ?
Har ingen (eller man kanske borde kalla träningarna för "månadsträningar" istället :D)

Hmm... Har bara tävlat LC och ligger väl på LC/LB kanske^^ Tränar mycket skolor och så just nu. Men vi får se vad vi ska kämpa med vid nästa träning :)

Ja, om tränar betyder rider dressyr:D så 3-4 dagar per vecka. Men även när jag rider ut så innehåller det olika former av "träning".

För tränare eg en gång per vecka men nu är hon sen en tid sjuk så det har gått ett tag mellan nu. Hoppas komma igång snart.

Annars får jag försöka hitta någon annan åtminstone emellanåt. Hade en annan på gång förrut, kanske varje månad, men det blev inte pga var svårt att samordna. Så det har bara varit en "vardagstränare" .

OM jag fick önska (drömma kan man ju) skulle jag vilka träna tex för Kyra emellanåt, eller annan duktig som är bra pedagog dessutom.:bow::idea:

Nivå vet jag inte eg, tävlar ju inte, men LA om jag skulle tävla.
Tränar även lite rörelser bla i galopp som är mer msv, byten, galoppslutor, o ibland allra första början till arbetspiruetter (dvs ett par språng i hörn på fyrkant mest för att stärka.)
Samtidigt innehåller träningen mycket av grunder, o att stärka hästen, och inte minst (utan mest nästan) förbättra sitsen:o

Hur ofta tränar ni? Vår sommar upp till 2 gånger/ vecka. Höst 1 gång/ vecka. Vinter, inte alls.

Hur ofta skulle ni vilja träna för tränare? Jag skulle vilja kunna träna på vintern också men vägen upp till tränaren är helt omöjlig på vintern och jag har inget ridhus. Annars blir det lagom med 2 ggr på sommaren och lite mindre på hösten.
(vad är lagom)

Hur ofta blir det för "vardagstränare" Se ovan ;)

hur ofta för "månadstränare" har inte hittat någon bra än tyvärr men det kanske kommer. Trivs så bra med min veckotränare.

Vilken nivå tränar ni på / vilka klasser tävlar ni? Tränar LB/LA och tävlar LC/LB (LC mest för jag behöver en värmningsklass).

Hur ofta tränar ni? Jag rider 6-10 dressyrpass/vecka fördelat på två hästar.

Hur ofta skulle ni vilja träna för tränare? En gång i veckan per häst skulle inte sitta helt fel.

Hur ofta blir det för "vardagstränare" När jag väl får tillfälle att rida för tränare så är det snarare fest än vardag vi eftersträvar. ;)

hur ofta för "månadstränare" Var 6-8 vecka.

Vilken nivå tränar ni på / vilka klasser tävlar ni? Jag har en unghäst som är riden i snart ett år, och en "medelålders" häst som arbetar på mer avancerad nivå.

Hur ofta tränar ni?
3-4 rena dressyrpass i veckan, resten av dagarna bara skritt ute.

Skulle vilja ha med tränaren på alla passen, finns alltid något som vi behöver hjälp med.

2 ggr i veckan för c-tränare

Hur ofta för "månadstränare"
1 gång i månaden för b-tränare, ibland lite oftare

Tränar och tävlar FEI

Hur ofta tränar ni:
Rider dressyr alla gånger jag sitter upp på hästen. Även ute i skogen ställer jag krav, så det bliur 4-5 gånger per vecka

Gärna varje ridpass, eller vartannat... Finns hela tiden så mycket jag behöver hjälp med känns det som

Som mest varannan vecka. Det är för lång tid emellan

det har jag ingen

Vi befinner oss på lb-nivå just nu

Hur ofta tränar ni? Tränar dressyr ca 3dgr/v och 1-2 hoppn.

Hur ofta skulle ni vilja träna för tränare? En hopp+en dressyr varje vecka skulle vara lagom.

Hur ofta blir det för "vardagstränare" 1dressyrpass/v, hoppn ca 1/v.

hur ofta för "månadstränare" 1gång/2 mån ungefär.

Vilken nivå tränar ni på / vilka klasser tävlar ni? Är väl mest "hoppryttare" egentligen. Tävlat LA på klubbnivå utan problem, 1m hoppning.

Hur ofta tränar ni? Under tävlingssäsong, ca 4-5 dressyrpass i veckan. Som det blir nu då det är mer bokat i ridhuset så får jag nöja mig med 3 pass/vecka.

Hur ofta skulle ni vilja träna för tränare? I princip varje pass, det vore väl ultimatum, men samtidigt så vill jag träna självständigt också för att se så att det funkar!

Hur ofta blir det för "vardagstränare" Ca 2 ggr per vecka.

Hur ofta för "månadstränare"? 2-4 pass per månad, oftast kommer hon bara en helg varje månad, ibland två!

Vilken nivå tränar ni på / vilka klasser tävlar ni? Tränar och tävlar FEI, rider de flesta "MSV-rörelserna" i traven också.

Hur ofta tränar ni? cirka 20 pass per vecka fördelat på fyra hästar

Hur ofta skulle ni vilja träna för tränare? Varannan dag är lagom, behöver någon dag emellan träningar för att hitta min egen ridstil.

Hur ofta blir det för vardagstränare?
Tre gånger per vecka, för två olika tränare

Hur ofta för månadstränare? Åker iväg två dagar varannan månad till en "hotshot". Mer klarar inte plånboken tyvärr...

vilken nivå tränar ni på/vilka klasser tävlar ni? Tre av hästarna är unghästar upp till fem år. De tränas nu för LB/LA till våren. En av hästarna är en sjuåring som tränas för MsvB till våren.

Mvh Malin

Jag tränar en gång varannan vecka eftersom att jag delar hästen med min syster. Hästen tränas alltså en gång i veckan.

Jag skulle vilja träna varje dag men det blir ju lite väl jobbigt för hästen och tråkigt för båda två. Det är ju inte kul att rida inomhus varje dag. Men hade jag haft fler hästar, massor med pengar och tid då... :p

Lagom att träna är väl en gång i veckan. Då hinner man träna lite på de grejerna man gjorde sist och samtidigt hinner man få hjälp om något börjar gå dåligt innan det blivit katastrofalt.

Vi tävlar inte, har varken transport eller bil och just nu känns det inte som att jag vill tävla heller. Inte i dressyr i varje fall, däremot hopptävla för skojs skull skulle kanske vara något.

Hm, vilken nivå tränar vi på? Eh...Just nu galopperar vi inte för tränare men i traven går det ju int så illa...LC-LB nivå förutom galoppen.

Vi har bara en "vardagstränare".

Hur ofta tränar ni?
För tränare
1 gång per månad dressyr. (1gång i veckan hoppning.)
(vad är lagom)
Skulle vilja träna dressyr oftare men tyvärr har det inte blivit så. Men som det är med just nu med just den här hästen så är det dock alldles lagom med dressyr en gång per månad eftersom han mycket lätt tröttnar.(Har precis fått han tycka det är skoj igen och vill inte falla tillbaka..)
Numera 'aldrig'
En gång per månad, med uppehåll nu under december.
Tävlade LA lokalt den här säsongen och nästa år är det regionalt som gäller. Ev nån MSV-b för min erfarenhets skull.
Tränar på la-msvb-nivå med ton på msv. Men börjar alltid passen med att kort checka av grunderna så allt sitter på plats sas.

Hur ofta tränar ni? När hästen är i full gång, ca 3-4 gånger i månaden (fö instruktör då).

2gånger i veckan

Så ofta jag tränar

Aldrig än så länge

Innan tränade vi på LC-LB-nivå. inget högre med andra ord, därför inte så stora krav på träningsmöjligeheter.

Hur ofta tränar ni?
-På bana 2-4 ggr/veckan, för tränare ett par ggr/halvår.

-En gång varje el varannan vecka beroende på.

-Aldrig?

-Tränar för spec. tränare när de kommer till klubben ca 2-5ggr/år

LC/LB än så länge (Om hästen håller sig frisk tillräckligt länge nästa år så blir det väl nån LA hade jag tänkt..)

Hur ofta tränar ni?
Om du menar dressyr, uteritter m.m så är det väl två eller tre ggr i veckan, eftersom jag delar henne med min familj. :p Tränare, varannan vecka.

Som det är nu är det alldeles lagom, men hade jag ridit henne själv hade jag nog velat att det skulle bli varje vecka i stället. Men hade jag fler hästar så givetvis oftare.

Som jag skrev innan- varannan vecka.

Har ingen sådan...

LC/LB- nivå i trav och skritt. Galopperar dock inte för tränaren ännu. Så där är vi väl på en treårings nivå. :o

Hur ofta tränar ni?
På banan 3-4 ggr/vecka

1 till 2 dagar i veckan känns lagom just nu.

1 gång "organiserad" träning, står i hennes stall så ibland får man lite extra hjälp om hon kommer förbi banan.

Efter nyår blir det tvådagarskurs var tredje vecka för b-tränare.

Tävlar inte just nu. Har en rätt... hmm... egen häst så nivån på träningen kan skifta ordentligt dag från dag ;)

nu har jag precis tagit ett uppehåll då jag är utan tävlingshäst men tills aldeles nyligen då

Hur ofta tränar ni?
På banan 3-4 ggr/vecka per häst

så ofta som det behövs

olika mellan 1-4 ggr/vecka beroende på om man lär in något nytt och behöver extra hjälp

var 8/vecka A-tränare

Tävlade/tränade MSV

Jag skulle vilja träna i stort sett varje dag om man hade materialet dvs men nu har jag tillgång till två hästar så det blir inte så ofta.
Lite dåligt med vardagstränare är det för mig så jag tränar oftast ihop med en annan tjej på ungefär samma nivå så vi kan kika lite på varandra osv. Min mamma kollar väl till ibland.

Månadstränare eller externtränare blir ca 1 gång i månaden 2 dagar just
nu.

Har riditt Msv med den ena hästen och ska om allt går enligt planerna debutera i Msv med den andra till våren.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
607
Senast: Mli
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
514
Senast: MiniLi
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
941
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka