träning på rullband

zilla

Trådstartare
Änvänder ni av det ?
Hur .mycket /lite ?

Hur gamla är hästarna?

Upplever ni att bandet hjälper eller skjälper ?

Sv: träning på rullband

vi har treadmill, lutar uppåt rätt mycket, fast inställning men används endast i skritt.
de börjar gå där runt 1 1/2 år gamla. det är olika hur mycket de går där, används som ersättning för ett lite lättare motionsjobb, tex för korsförlamningshästar där de behöver gå men inte så hårt.

Sv: träning på rullband

Finns de som använder dessa banden konstant på gården ingen häst går något alls jag tycker att dom är bra som "latmask uppvärmning" inget annat om man inte har tid eller så. även vid skadeåteruppbyggnad kan de vara bra men då endast på veterinärs inrådan.

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
295
Senast: Unafraid
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
799
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
429
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård