Träning och klippning av lösdrifthäst

r_freddy

Trådstartare
Måste nu klippa min häst för första gången.
Då vi ligger i hårdträning! Sista passet droppade
Det om stackaren :crazy:

Problemet är att han går på lösdrift. Har
Alltid täcke på honom när det blir kallare. Så måste nu bara
Ha varmare täcke. Har aldrig klippt innan. Så behöver tipps
Om vilken klippning som ni tycker blir bäst? Funderade på antingen
Filt klippning eller spårklippning. Vilken tror ni?

Tacksam för all hjälp:bow:

Sv: Träning och klippning av lösdrifthäst

Jag skulle nog klippt filtklippning. Står lite inför samma problem själv... Flyttar hästen till lösdrift nästa helg och hästen har väldigt lätt för att bli svettig. Hon har stått med täcke på sedan drygt en månad tillbaka men sätter såklart päls i alla fall. Tror inte att det är någon fara att klippa bara för att de står på lösdrift.

Sv: Träning och klippning av lösdrifthäst

Jag klippte typ spårklippning på mig (+hela halsen) och han går på lösdrift. Har täcke på sig, men allt är bättre nu än förra hösten då han inte var klippt..
Nu torkar han snabbare när han blivit svettig så kan släppa ut honom direkt efter ridpasset..

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 538
Senast: Shixle
·
Islandshäst Nu vet jag inte om den här tråden är postad på rätt ställe men iallafall, så funderar jag på att klippa min isis i vinter. Jag har...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
50 352
Senast: Askur
·
Hästvård Jag ska kanske ta hem och rida igång en lurvig islandshäst som inte har arbetat så jättemycket den sista tiden, alltså har den halvdålig...
2 3
Svar
58
· Visningar
8 238
Senast: fjordtokan
·
Islandshäst Hej! Vi har en islandshäst som är oklippt och går utan täcke. Han hatar att ha täcke på sig och klarar sig bra utan täcke i.o.m den...
2
Svar
34
· Visningar
5 327
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka