Träning i Göteborg..?

T

Thelmis

Är det nån här som vet när det skall vara lite träningar (FT) i Göteborg (Galoppbanan) som man kan komma och tjuvkika på..?

Tacksam om nån vill svara!

Sv: Träning i Göteborg..?

Förra säsongen var det onsdagkvällar och jag har inte hört att de ändrat dag.

Måndagar och Onsdagar... Vet inga tider dock. Funderar själv på att åka dit och tjuvkika lite...

Tajjger_Reg skrev:
Måndagar och Onsdagar... Vet inga tider dock. Funderar själv på att åka dit och tjuvkika lite...

Så om jag hör nåt från busken brevid så kanske det är du..? :angel:

Tajjger_Reg skrev:

Kunde ju faktiskt vara rätt intressant att åka dit och titta lite ja. Medryttarhästen står ju på ridavstånd därifrån så det får bli en tur därförbi i morgon kväll,kanske de tränar då?!

:angel: :angel: Kanske också ska dra en vända förbi någon dag! :banana:

Har de fått upp de nya hindrena än?
Såg på hemsidan att de ska ha en bana för *-igt och **-igt. Men hur går det med den biten eg.?

Iddefixen skrev:
Såg på hemsidan att de ska ha en bana för *-igt och **-igt. Men hur går det med den biten eg.?

Åh, har dom en hemsida? Snälla, vill du ge mig den?:bump:

Iddefixen skrev:
det går inte så bra med de planerna, och det är kaparnas fel, de skall bygga sin nya speedwaybana där våran bana skulle legat......

prins_rollo skrev:
det går inte så bra med de planerna, och det är kaparnas fel, de skall bygga sin nya speedwaybana där våran bana skulle legat......

Det lät ju inte så roligt....
Innebär detta att det inte kommer vara nån bana där alls för FT eller vad..?
Går det att påverka kommunen nåt i detta? Tanken var väl att detta skulle vara ett "hästcentrum".

ja man förstår verkligen inte hur de tänker, först säger de att detta skall bli göteborgs nya hästcenter 100 tusentals kronor satsar man ,och sen tar man tillbaka marken för att bygga speedwaybana, men det är ju som vanligt tjejidrott kommer i andrahand. Den banan som finns nu (om man nu kan kalla det bana) snarare fält med lite hinder,den kan vara kvar men där går det ju bara på sin höjd att ha en debutant klass.Och hästar och motorer är väl inte den bästa kombinationen så det lär väl knappast gå att vistas där samtidigt. :cry: :cry: :cry: :cry:

Fabian också...
Jag ringde kommunen nu för att höra efter lite närmre, men jag vet inte om jag känner mig så mycket klokare. Verkar som att det nu är på detaljplaneringsstadiet. Dom håller på att titta på det. Finns en gubbe som håller i det.
Frågan är hur mycket det går att påverka, kommunen, NCC och hamnen är inblandade.
Vet du säkert att marken var lovad för hästarna?

Jo det skall tydligen vara en gubbe som håller i det, ifrån osäkra källor skall han tydligen vara väldigt intresserad av speedway :devil: Läser man på Kaparnas hemsida så är det enligt dem redan klart, Så det känns som vi i klubben har börjat inse att vi är för små för att få dem att ändra sig.....suck

prins_rollo skrev:
Jo det skall tydligen vara en gubbe som håller i det, ifrån osäkra källor skall han tydligen vara väldigt intresserad av speedway :devil: Läser man på Kaparnas hemsida så är det enligt dem redan klart, Så det känns som vi i klubben har börjat inse att vi är för små för att få dem att ändra sig.....suck

Ge inte upp! Kan ni inte ha en dialog direkt med Kaparna istället? Dom kanske inte är införstådda med att det är hästar i närheten.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har tänkt länge att jag vill åka till Tom Tits med barnen, och nu kommer en stängningsdag när jag kan vara kompledig. Vi har dock en...
Svar
6
· Visningar
745
Senast: Mirre
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 566
Senast: Amha
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 856
Senast: LiviaFilippa
·
R
IT & mobiler Jag skulle bli jätte glad och tack sam om nån kan hjälpa mig lite fort! Men det ska finnas nån app som man kan lägga in en bild på...
Svar
0
· Visningar
314
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka