Gode gud, dagens crossfitpass var ta mig tusan ett enda långt krig. Jag kände mig ändå hyfsat pigg och glad före, men jävlar i mig vad pannbenet (och benen, och armarna, och magen, och lungorna, och hjärtat) fick jobba!
Uppvärming: Lite olika stretchövningar samt 10 gående utfall, 5 burpees, 10 hängande benlyft och 10 knäböj. 3 rundor.
Sedan 20 min då man i par skulle hjälpas åt att göra så många rundor som möjligt av:
30 toes to bar alt. hängande knälyft (jag gjorde det sistnämnda)
50 burpees
75 wall balls (6 kg)
Jag parade ihop mig med en annan tjej som låg på ungefär samma nivå och vi hann med 2,5 rundor innan tiden var slut. Längsta 20 minuterna i mitt liv!
Jag brände ut mig alldeles under andra rundan wall balls och fick skala ner lite under de sista omgångarna (gjorde 10+10+5 istället för 15+15+10) för att inte svimma
Är ändå förvånad över att klockan inte mätte mer än 160 i maxpuls för jag kände mig betydligt flåsigare än så. Nåja, 85 intensiva minuter blev det av det hela i alla fall.
Nu sitter jag hopsjunken i en liten hög på golvet i hallen och ska försöka kravla mig in i badrummet för en ytterst välbehövlig dusch!