Haha jag kollade på tv samtidigt så jag tyckte att tiden gick fort ändåJa alltså är det något jag om möjligt hatar mer än att springa rent generellt så är det att springa på löpband! Totalt själadödande för mig!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha jag kollade på tv samtidigt så jag tyckte att tiden gick fort ändåJa alltså är det något jag om möjligt hatar mer än att springa rent generellt så är det att springa på löpband! Totalt själadödande för mig!
Härligt!Äntligen lördag! Och äntligen tid att få motionera. Fast jag skulle ljuga rejält om jag sa att jag var sugen på att få springa. För det var jag verkligen inte trots en hel veckas vila.
Första två-trekilometrarna gick tungt och trögt. Men sen vaknade kroppen till och kom ihåg vad det hela handlar om. Så då blev det lite bättre tempo och lite roligare känsla. Sprang 9 km med 5.31/km i snitt. Hade inte ambitionen att springa ngn snabb runda utan bara att få rulla på. Det som dock var glädjande och som gav mersmak var att jag lyckades springa den nioende kilometern i 4.56-tempo med 4.43 som bästa tempo. Det var riktigt kul att det fanns så mkt kraft kvar trots att jag vanligtvis bara springer en massa kortrundor! Men tydligen ger det rätt bra kondition och uthållighet ändå. Känns rätt skönt att veta att man inte behöver mala på i en massa mil om man inte känner för det.
Har haft en ganska fullspäckad vecka men hann med en löptur i tisdags och så var jag med på mammaträning i torsdags. Funderar på att springa en tur med barnvagnen nu före lunch. Måste bara samla lite krafter
Oj, vad bra med tanke på att du inte har sprungit! Duktigt!!Snittade på 11920 steg/dag förra veckan
Känns som jag kan börja springa lite lätt igen men bara att ge sig till tåls.. December är iaf här så det närmar sig. Om en vecka får jag börja med knipövningar och det är ju en träning i sig
Men gud, hur pallar du så mga steg på kryckor?!! Det är mäkta imponerande!!Jag drog ihop hela 8075 steg igår! Inte så imponerande i vanliga fall men när en stor del av stegen är med kryckor - och resten rytmiskt haltande som en halvt förlamad zombie i ett luciatåg - så är det rätt ok ändå. Dock är varje steg reducerat så det blir lite kortare totalsträcka än vanligt.
Det blev dessutom en oplanerad dryg kilometers promenad hem från bussen eftersom min bil valde ut det optimala (not!) tillfället att inte starta på morgonen när jag skulle ta mig till mitt jourpass.
Fick infallet att klocka promenaden med Runkeeper vilket resulterade i den fenomenala kilometertiden 21.54. Joråsåatte. Maratonformen närmar sig. Och Runkeeper bara "Your 5th fastest 0-2 km walk!" Jag nästan hoppades att den skulle ha någon kommentar om att "this is your slowest walk ever!"
Alltså jag lägger ju inte hela tyngden på kryckorna mer än de första stegen när foteländet stelnat, då hade jag inte orkat så långt. Mest funkar de som lite avlastning av trycket på den kassa foten, särskilt på ojämnt underlag.
Bilen är rysligt tapper och snäll i vanliga fall, jag får nog ta på mig lite av skulden där som bara kört korta sträckor på sistone och inte låtit den sträcka ut och komma i form.
Men visst, när man står där kl 0650 en regnig decembermorgon, mörkret runt om en är som en sotarröv, foten hänger lealös och bedrövlig och man bara MÅSTE komma iväg NU, då får jag erkänna att jag ville göra en sån här:
Wow! Bra jobbat!Äntligen lördag! Och äntligen tid att få motionera. Fast jag skulle ljuga rejält om jag sa att jag var sugen på att få springa. För det var jag verkligen inte trots en hel veckas vila.
Första två-trekilometrarna gick tungt och trögt. Men sen vaknade kroppen till och kom ihåg vad det hela handlar om. Så då blev det lite bättre tempo och lite roligare känsla. Sprang 9 km med 5.31/km i snitt. Hade inte ambitionen att springa ngn snabb runda utan bara att få rulla på. Det som dock var glädjande och som gav mersmak var att jag lyckades springa den nioende kilometern i 4.56-tempo med 4.43 som bästa tempo. Det var riktigt kul att det fanns så mkt kraft kvar trots att jag vanligtvis bara springer en massa kortrundor! Men tydligen ger det rätt bra kondition och uthållighet ändå. Känns rätt skönt att veta att man inte behöver mala på i en massa mil om man inte känner för det.
Kul att du tittar in lite då och då tycker jag!Hej hej, här har ni en som tränar ganska sporadiskt för tillfället. Ungefär på en sådan nivå att jag klamrar mig fast vid att vara "en sån som tränar" men så oregelbundet och utan plan att det inte direkt gör någon skillnad. Men det spelar heller inte så stor roll. Resultat är väl för fasen skitsamma, i alla fall för mig i det läget jag är i just nu. Men för första gången på länge så har jag accepterat att höstmörkret får mig ur spel, accepterat att jag inte orkar träna ens i närheten lika mycket som i september, accepterat att så länge jag gör det som får mig att må bra så är det ett bra val.
Halvkul uppdatering kanske, men jag är fortfarande här trots att jag inte orkar skriva eller kommentera. Styrketränar ibland, springer ibland, yogar ibland, promenerar i alla fall varje dag.