Måste få visa er, jag är helt lycklig över min kväll. Efter en stillasittande dag tog jag tag i mig själv och åkte iväg för att gå upp på en topp som stått på listan länge men inte blivit av då turen bara är drygt 5 km och jag vanligtvis vill gå längre. Efter en brant stigning bjöds jag på magisk utsikt åt alla håll. Och hela tiden fanns ett regnoväder över nåt fjäll och sol över nåt annat och fina regnbågar, häftigt väder omkring mig, så tydligt.
Sen åkte jag hemåt, nöjd. Då får jag för första gången se en myskoxe i verkligheten
. Så mäktigt! Det stannade en annan bil och bad mig att inte berätta för nån för tydligen åker folk och letar efter den då
, men tänker att jag var ju inte hemma där jag bor och när jag inte skriver vart så måste det väl vara ok. Trodde aldrig jag skulle möta en, finns ju inte många i Sverige.
(Tog fotot från bilen, stod stilla och satt i bilen bara tills den vandrade iväg.)
Sen åkte jag hemåt, nöjd. Då får jag för första gången se en myskoxe i verkligheten

(Tog fotot från bilen, stod stilla och satt i bilen bara tills den vandrade iväg.)