Träning av knä-hästar?

Sv: Träning av knä-hästar?

Ojdå, det lät häftigt...
Har du tillgång till laser? I så fall vore det ide att lasra muskelfästena så han blir av med ömheten så snabbt som möjligt.
Massage är ju (nästan) alltid bra men är han öm så vore det bättre att bli av med smärtan först..

Jag såg en betydlig skillnad på honom i går kväll när jag släppte ut så jag kollar om det var tillfälligt eller om det är kvar, då ringer jag min "laser-tant" :D

I dag var han helt extatiskt när jag kände på/masserade tensorn med fästen, han är världens fränaste när det är nåt ställe som är extra skönt för han "viftar" på hela bakdelen och får långnos och ja... :rofl:

Det är helt säkert att han inte hade ont i dag åtminstone. Jag chansar på att det var en lätt överanstränging av muskeln eftersom det blev så mycket "full fart-träning" förrförra veckan.

Blir det sämre igen blir det ET... :bump:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag vet inte alls om den här tråden ligger rätt men jag vill gärna ha seriösa svar i frågan, försökt beskriva allt i detalj. För...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 926
Senast: mackan
·
L
Hästhantering Första gången jag startar en egen tråd så vet inte riktigt hur man gör, men ska försöka. SKa försöka göra en lång historia kort...
Svar
7
· Visningar
1 966
Senast: frittan
·
Hästvård Detta är långt, men hoppas att några kan läsa och komma med funderingar, jag har inte sett någon häst med denna typen av hälta tidigare...
Svar
12
· Visningar
2 944
Senast: Elisha
·
S
Hoppning Hej alla! Jag håller på och ältar och tänker så huvudet håller på å gå sönder... :crazy: Jag hade hand om en häst okt -07 till maj...
Svar
3
· Visningar
2 805
Senast: feliand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka