Sv: Lämna tillbaka skadedrabbad häst?!
Hade hästen problem med ländryggen redan från början eller började problemen efter 4 månader?
Personligen skulle jag inte longera någon häst fyra dagar i veckan oavsett anledning, de flesta hästar tycker det är dötrist och pessoaselar skulle jag inte ta med i med tång. Personligen föredrar jag tömkörning, då kan man variera form och vägar på ett helt annat vis men max 1-2 gånger i veckan om det är en längre period.
Det är bra att man följer ordinationen, men än viktigare att ändra sättet man rider hästen om den har en skada som misstänks kunna komma ifrån felridning (gått på framdelen), bara för att man fått ordinationer och följt dem till punkt och pricka så innebär det inte att hästen garanterat blev frisk av behandling/upplägg.
----------
Rent allmänt får jag säga att du haft en himla otur och jag lider med dig och hästen, men det viktigaste just nu är att verkligen ta reda på vad som är fel. Har hästen så ont som det verkar på din beskrivning när den korsar benen (kan var symptom på spatt för övrigt) så har den förmodligen ordentligt ont annars också. Den behöver en ordentlig genomgång för att ta reda på vad problemet är och utan diagnos blir det svårt att reklamera alls.
Reklamation kan jag inte säga mycket om alls annars, men ett problem här är att ni faktiskt inte vet om hästen hade problem när den kom och inte vet vad som egentligen är fel.