Tranemo 10-11 maj

Emmae__

Trådstartare
Ja, det börjar närma sig. :D Är det någon som ska dit? Vilka klasser ska ni rida i så ifall och på vilken/vilka hästar?

Sv: Tranemo 10-11 maj

Jag ska dit :D Fast jag ska inte rida, vara hästskötare ;) Vilka klasser ska du rida?

/Ida

Jag ska dit :banana:
Rida första starten i Lätt klass på Sparkling :D

Jag ska dit o rida 100-klassen på Donnatello vi har till och med vart där o tjuvtränat lite så jag hoppas det går fint vi ska bara rida dubbelt så fort som förra helgen :D.
Har aldrig ridit 100-klassen där innan så det blir skoj :)

Kommer inte starta själv men ska sitta i hoppdomartornet på söndagen och speja på er ;) Lycka till! :)

Min dotter ska dit med sina ponnysar och rida sin första fälttävlan på söndag :banana:

Oh yes, jag ska dit om pållen håller sig frisk...Dom brukar ha en tendens att bli halta veckan innan första tävlingen. Men jag ska rida 90 på spitfire. Får se om han kommer ihåg att pölen man ska passera inte var farlig..

FAn, å jag som glömde av tranemo, hade ju tänkt ev åkt med dig dit, å typ avlastat Jonas nu när du endast rider nuför tiden;). Men anmälde mig till lokaltävling med Norpan den 11:e..

orättvisst att behöva starta i ottan både lördag å söndag!!:bump:

kommer nog behöva gå upp mitt i natten...:banana::o

det e bara å hänga på, Blir ingen lång dag tror jag :)

Nån annan som jag som tycker det verkar bli VÄLDIGT tajt med tiden?
Själv startar jag dressyren 10:12 och terrängen startar 10:00 för min klass så jag lär inte ha många minuter på nig efter hoppningen...:confused:

Tranemo brukar alltid ha det tajt, vet inte riktigt varför...så himla ont om tid borde det inte behöva vara. Vi diskuterade det idag, det känns inte så bra när det gäller säkerhetstänket att hästarna/ponnyerna knappt får hämta andan mellan momenten...

Nu kanske jag är lite korkad men det står ju att båda 90 klasserna och lätt klass ska börja klockan 10 på lördagen. Gör dom så då att dom blandar klasserna eller vad man ska säga så att man rider liksom som var tredje ryttare? Väldigt dåligt förklarat men hoppas ni förstår va jag menar.

:D Dottern Emma ska rida, lätt klass på kat I ponny(storC).
Aldrig varit i Tranemo - tycker de lagt terrängtiden otroligt nära!! Med start redan 10.00. Vore synd om ponnysarna/ryttarna inte hunnit återhämta sig riktigt och samlat ny energi för då kanske inte koncentrationsförmågan ligger på topp...

Är inte det en säkerhetsaspekt?? :confused:

Jag tycker det är ett superbra upplägg i Tranemo, om det är någongång som jag blir okoncentrerad är det när man går och väntar en halv dag för att få rida terrängen. Och jag kan tänka mig att ett barn har det ännu svårare. Det ända negativa är att man får vara där i god tid så man hinner gå banorna innan dressyren = väldigt tidig uppgång..

Liknande trådar

Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 095
Senast: cewe
·
Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
488
Senast: movi
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
680
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 192
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bra gårds och stallhund
  • Storlek röd Kong?
  • Tråden för spår