Tränarens ansvar, eller????

Sv: Tränarens ansvar, eller????

Ja, tränaren är ansvarig för att känna till reglementet i det landet hästen tävlar.

Jag är inte jurist och kan inte så mycket om sådant här, men bristen i hennes argumentation som jag ser det är att hon förutsätter att hästen hade gjort en lika bra prestation utan medlet i kroppen. Det är ju inte säkert, då kanske han hade varit oplacerad i stället.

Sv: Tränarens ansvar, eller????

Helt rätt tänkt. För annars så faller hela dopingsdebatten, där vi säger att doping höjer en hästs prestationer. Och gastroguard kan få en häst att ändra sig som natt och dag. Helt outstanding!!
När man lämnar in sin häst i träning hos någon så betyder det att man har förtroende för just den tränaren. Tycker man som kund att det förtroendet missbrukas (som i detta fall, han gav hästen en medicin och såg inte till att regelverket följdes) flyttar man hästen omedelbart!
gulan

Liknande trådar

Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
3 047
Senast: LenaH
·
Ridning Hej! Jag undrar hur ofta det är optimalt att träna bommar? Har ett sto som jag tränar bommar med en gång i veckan. (Islandshäst )...
Svar
8
· Visningar
752
Utrustning Hej! Har en häst som vill ridas på hackamore eller kombinationsbett. Finns det bra träns för detta? Vanliga träns tycker jag åker fram...
Svar
10
· Visningar
409
Senast: Sirap
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 516
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar