Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hoppas du menar fotaHej Jag vill hota tranor så om du vet var du har sett tranor nyligen kan du skriva en tråd här!
Ja det menar jag,Hoppas du menar fota
Vi har en trana som har hängt här hela vintern. Tydligen väldigt ovanligt enligt fågelskådaren som typ sladda in på vår gård. Men den verkar må fint, och snart kommer nog hens kompisar tillbaka också.Hej Jag vill hota tranor så om du vet var du har sett tranor nyligen kan du skriva en tråd här!
Hornborgarsjöns tranor dyker väl snart upp.Hej Jag vill hota tranor så om du vet var du har sett tranor nyligen kan du skriva en tråd här!
det är ovanligt.Vi har en trana som har hängt här hela vintern. Tydligen väldigt ovanligt enligt fågelskådaren som typ sladda in på vår gård. Men den verkar må fint, och snart kommer nog hens kompisar tillbaka också.
japp ganska långt bort från migHornborgarsjöns tranor dyker väl snart upp.
Jag Bor i Stockholm men är ofta i norra kalmar för två av mina barn bor där.Vet inte var du bor, men strax utanför Kalmar finns ett par fält där stora mängder tranor brukar stanna till på väg norrut. Har dock inte sett dem än i år.
Och vid göta kanal i töreboda (jag hör dom)Enligt uppgift är tranor spanade utanför Svenljunga och vid Hornborgarsjön
Tack, jag hittar dit! tar av vid kalmar norraVisa bifogad fil 65441
Lindsdal norr om Kalmar. Åkern med krysset är populärt hos tranor. Bilden från appen Min Karta. Kan ge vägbeskrivning om du behöver.
Inte jätteovanligt. Det är inte någon särskilt ovanlig syn om man bor där de trivs med att bo och det verkar de göra häromkring för sålänge jag kan minnas har det funnits tranor som övervintrar.det är ovanligt.
Har du testat att söka i SLUs Artportal? Välj ditt län och art (på latin, dvs Grus Grus) så ser du om det gjorts några observationer idag eller igår, då kan man ju alltid hoppas att det dyker upp fler på samma ställe de närmsta dagarna.Hej Jag vill hota tranor så om du vet var du har sett tranor nyligen kan du skriva en tråd här!
Tack!Tranor tycker jag man brukar se på åkrar lite längre fram på våren i Uppland, Västmanland och Södermanland?
Hjälstavikens naturreservat sägs tranor rasta på också ibland i större mängder vad jag förstår, så kolla upp det.
Ta en helg och åk till Hornborgasjön, men vänta ett par veckor eller en månad till så att det är några stycken innan du du kommer.Hej Jag vill hota tranor så om du vet var du har sett tranor nyligen kan du skriva en tråd här!