Träna vaccination

Ingridl

Trådstartare
Har köpt en liten unghäst som inte är så mycket hanterad. Hon är känslig och enormt lättlärd dock! Vill inte skrämma henne i samband med att hon ska vaccineras och behöver lite tips kring hur man kan träna vaccination. Tacksam för tips!

Sv: Träna vaccination

Bara hantera henne allmänt så mkt du kan. Gör ingen affär av vaccinationen, uppträd som vanligt, klappa och ge en morot efteråt, men framförallt göt ingen stor affär av det. Många hästar reaherar knappt på vacc spruta

Många veterinärer nyper lite i skinnet på halsen innan de sticker så det skulle du ju kunna träna..

det går jättefort o nålen är så liten, de brukar knappt märka ngt innan det är klart.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
466
Senast: Ponylove
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 194
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 544
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård