Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Rå morot uppskattas inte och äpple får han inte äta :/En kompis hund som lätt blir dålig av det mesta kan man belöna med äppel- och morotsbitar. Lika omtyckt som godis. Kan ju vara ett alt att variera med om din hund gillar det.
Ok ja då var det ju inte till nån nyttaRå morot uppskattas inte och äpple får han inte äta :/
Min ena hund har inget kampintresse, knappt något lekintresse alls. Jag skulle vilja träna upp detta för att kunna använda kamp/lek som belöning när vi tränar. Han är väldigt matdriven men pga att han inte får äta kött så finns det inte så mycket ''roligt'' godis att ge. Egentligen ska han bara äta sitt eget foder och ja.. Belöna med torrfoder funkar väl när vi tränar på saker han redan kan, men när vi ska träna in nya saker så får jag inte riktigt det där drivet jag skulle vilja ha
Så, ös på med tips på hur jag ska få min hund att gilla att leka!
Nej, det är lite knepigt Försöker lära honom äta morot men ja.. Går sådär Hans morotsgodisar funkar bra dock!Ok ja då var det ju inte till nån nytta
Jag har en tug-e-nuff fårskinn med expander. Jag jobbar med att leka med den själv, hoppa och stoja utan att han får vara med. Sen lägger jag undan den. Sen ber jag någon hålla i den och så drar jag runt den på marken nära men så att han inte får tag på den. Han är ju väldigt intresserad då, men om han får nosa på den så går han o lägger sig sen. Så nu får han inte nosa alls, den är bara MIN!
Då blir han jätteglad för att jag rör migVad händer om du rycker undan den just när han nosar? Försöker han aldrig ta den i munnen?
Kaninskinn tycker många hundar är oemotståndligt.
Har du provat att förlänga leksaken med en bit rep så du inte måste vara så nära hunden? En del hundar tycker det är jobbigt att "ta för sig" när föraren är nära.
Tyvärr inte han är inte intresserad av att leka, kampa, jaga. Det enda han vill göra är att tugga sönder sina leksaker, slita dom i småbitar. Det går på 2 sekunder! Så visst har han ett visst föremålsintresse, jag måste bara lära mig att omvandla det till något som jag kan ha nytta av..Är han intresserad av bollar?
I så fall kanske det går att fästa ett snöre i en boll/kong och köra kamp med den? Den går ju kasta, studsa mot marken osv också.