träna passen

T

tinystina

Har ett femgångssto som jag nu vill träna passen på, hon har stuckit med mig någon gång, så hon kan. :p
Men när jag fösöker lägga henne blir det ofta passgalopp eller så går hon helt över i galopp så fort jag försöker öka tempot.
Några bra tips för att få henne att fatta att det är ok att gå i pass? (hon är väldigt passig, så mycket har innan gått ut på att hon inte får gå i grisepass) Har filmat och kollat och hon går med bra teknik men ger liksom inte järnet.:crazy:

Ska jag börja låta henne gå i det tempo hon håller passen i nu och sedan gradvis öka när hon blir säkrare? Eller hur har ni gjort med era "kanoner"

Sv: träna passen

tinystina skrev:
Har ett femgångssto som jag nu vill träna passen på, hon har stuckit med mig någon gång, så hon kan. :p
Men när jag fösöker lägga henne blir det ofta passgalopp eller så går hon helt över i galopp så fort jag försöker öka tempot.
Några bra tips för att få henne att fatta att det är ok att gå i pass? (hon är väldigt passig, så mycket har innan gått ut på att hon inte får gå i grisepass) Har filmat och kollat och hon går med bra teknik men ger liksom inte järnet.:crazy:

Ska jag börja låta henne gå i det tempo hon håller passen i nu och sedan gradvis öka när hon blir säkrare? Eller hur har ni gjort med era "kanoner"

Ja ahr tänk börja träna passen nu emd min 6 åring till våren tror ja, han ahr inte riktigt fattat de här med galoppen, kan inte gå samlat. ja tror inte du ska öka tempot för då blir de oftas galopp, försök ha så lågt tempa även om de blir grisepass, så hon förtår vad som ska göras, så ökar du tempot efter ett tag, då fattar hon nog=)

Jag ska börja träna min 6åring (Blir sju i maj) nu i vår och jag tänker apsolut ta hjälp av en tränare..
inte så kul om det blir helt fel..

tycker du ska försöka, om det går, göra det samma..

Det är bra att ta hjälp av en tränare som Michis sa,
så man vet att det blir rätt.

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
11 622
Senast: SiZo
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 309
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 773
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 124
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30