Kildegrei
Trådstartare
Eftersom jag egentligen inte är så intresserad har jag inte lagt exakt vad som tränas på på minnet, inte heller vilka. Men nog har jag läst flera gånger att man tränar på skott innan, eller passa på att åka till klubben när det är skotträning. Varför man ens har skotträning kan jag inte förstå? Har brukshundar generellt en sån dålig mentalitet att man måste ha sådana träningar och till vilket ändamål? Ja jag kan inget om brukshundsvärlden och ju mer jag lär mig känner jag att jag nog inte passar där.
Men kan ju tillägga att varenda en jag har frågat i verkligheten har på något sätt verkar förbereda hunden inför MH och då har det ju verkat vara en självklarhet. Dock tror jag inte att man tränat på spöket, skramlet men blev att prata med en som sa att fler hade börjat träna på sånt också. Om det är sant har jag ingen aning men människan är väldigt involverad i brukshundsvärlden.
Men kan ju tillägga att varenda en jag har frågat i verkligheten har på något sätt verkar förbereda hunden inför MH och då har det ju verkat vara en självklarhet. Dock tror jag inte att man tränat på spöket, skramlet men blev att prata med en som sa att fler hade börjat träna på sånt också. Om det är sant har jag ingen aning men människan är väldigt involverad i brukshundsvärlden.