Träna och bygga rätt muskler på rätt sätt!?

L

lotti_08

Finns det någon som kan länka till bra sidor om hästens muskler och hur man tränar dom på bästa sätt?
Vill inte köpa häst i framtiden om jag kan förstöra den. Råkade se bilder i denna tråden. Vissa hästar ser ju nästan vanvårdade ut till dom har blivit tränade rätt.
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=887928

Sv: Träna och bygga rätt muskler på rätt sätt!?

Det bästa sättet är att ta regelbunden hjälp av en bra tränare. Av denne kan du också få bra tips om vad du kan göra mellan träningstillfällena.
Mer om hästens muskler kan du lätt hitta om du googlar.

Foderstaten är minst lika viktig som träningen och det finns bra böcker om detta ämnet. Bl a Hästens näringsbehov och utfodring av Christina Planck/Margaret Rundgren.

Sv: Träna och bygga rätt muskler på rätt sätt!?

De flesta basic hästböcker har utmärkta bilder på hästens muskulatur, bara att kolla på biblioteket.

Ta hjälp av tränare för att rida hästen rätt, variera träningen, och ge den bra foder. Är du osäker så fråga hellre en extra gång.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Lavinia
·
Träning Det här med frivillighet i träning är ett intressant ämne om än knivigt! :D Till viss del tror jag ändå det inte går att komma ifrån...
Svar
3
· Visningar
900
Senast: skiesabove
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 343
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 693

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka