Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hur tränar ni era hästar som tävlar i monté? Tävlar de enbart monté eller även för vagn?
Gör ni någon skillnad före eller efter loppen om det är riden start eller för vagn?
Nu var det iofs länge sen jag tävlade monté, var med ifrån början då jag och min far startade tävlingar runt ikring här, 97 tror jag det var? Då startades min tös både i travlopp och monté i början. (Sen bara monté då det gick bättre med henne.) Jag tränade jämt med min far då han körde och jag red, på banan men även mycket intervallträning. Annars var det grusvägar här hemma och mycket skogsridning och terräng. (Hon gillade och hoppa en del också) Vet att många galopptränar sina, men det gjorde aldrig jag då hon aldrig ville ta ett galoppsteg Väldigt simpelt kanske men det funkade fint för oss Får säga att man blir sugen igen då man ser alla duktiga tjejer o killar som tränar på banan!
Jo, de tränar som vilken annan travhäst som helst. Ett lättare test för att se om de öht fungerar i monte, sedan kval och start. Ingen specifik montéträning i övrigt.
Har funkat på alla mina utom en.
Hundavel & Ras Känns som som är ganska hetsiga och högenergiska för ett litet barn, inte sällan dom vrålar rätt bra på andra hundar om dom inte fostras...
Foder & Strö Vissa hästar klarar tyvärr inte stillastående i 14 timmar. Speciellt inte om de rör sig mindre i hagen, vilket många gör ffa när det är...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.