Träna innan vaccination

Flinga

Trådstartare
Jag ska träna imorgon med min häst och ska därefter åka iväg och vaccinera henne. Hur är det med träning direkt innan vaccination? Efter vet jag att man inte ska anstränga hästen på ett par dagar...

Det är inga problem att vaccinera efter träningspass. Vi gör alltid så med våra hästar då vi tränar hoppning tillsammans med veterinären som vaccinerar. Hon vaccinerar efter träningen innan vi åker hem. Och då tränar jag lika hårt som vanligt.
Travhästen gick banjobb 30 min innan vaccinering i fredags och det är inga problem. :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 863
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 430
Senast: Zetly
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 534

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka