trana avstands bedomning

L

lovelylace

Hejsan

jag har just fatt in en ny hast som ar valdigt bra pa att hoppa, men som begar valdigt mycket hjalp fran sin ryttare vad det galler att bestamma avstanden....det ar helt okej i mitt fall, men eftersom hon skall saljas vidare och jag vill gora henne sa pass latt riden som mojligt vill jag trana mera avstands bedommning med henne...hitils har vi jobbat med avsprangs bom, och sa mycket loshoppning forstas...nagra andra forslag?

Sv: trana avstands bedomning

Jag tycker det fungerar bäst om man låter hästen sköta sig själv på en hel hoppträning, oftast blir det bättre mot slutet när hästen kommer på att det är mycket skönare att hoppa normalt :smirk: Galoppbommar osv. har inte fungerat för mig i längden, eftersom det blir som vanligt igen när man tar bort bommen... Testa dig fram hehe :p

Liknande trådar

Fritid Eller den regelbundna ledighet du har, beroende pa jobbschema? Jag ar nyfiken da jag nastan varje helg brottas mellan att vilja gora sa...
2
Svar
24
· Visningar
2 394
Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 013
Senast: Corminta
·
Hemmet Traden foranledes fran "deklarations" traden i Senior. Det har liksom dykt upp en mass extra grejer for oss att fylla i efter huskop. Ar...
Svar
2
· Visningar
1 028
Övr. Hund Jag har blivit ombedd att forsoka trana Miss Mandy att kanna igen lukten av 'sewage' (avloppsvatten i alla former) for att kunna hitta...
Svar
3
· Visningar
1 168
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix