Trampad av sin häst - Alexandra har ständig värk

(Länstidningen i Östersund)
För tre år sedan skulle Alexandra Andersson, 19 år, köra sin häst med en lövad vagn vid midsommarfirandet i Marieby. Men något gick snett, hästen skenade och Alexandra kom i vägen. Hon blev trampad på rygg och nacke och fick även vagnen över sig. Relaterat Se också Länkar Alexandra...

Läs mer...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Trampad av sin häst - Alexandra har ständig värk

Hela händelsen är fruktansvärt tragiskt.
Men samtidigt vad hade man väntat sig av en häst som enbart dragit travvagn tidigare som plötsligt spänns för en lövad 4 hjulsvagn??

Sv: Trampad av sin häst - Alexandra har ständig värk

Ja men eller hur!! Det är ganska stor skillnat på att dra fyrhjulig vagn mot en tvåhjulig. Dessutom med rasslande, svängande löv i. Oj oj...

Trots allt synd om tjejen som har så ont.

Liknande trådar

Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 678
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 376
Senast: Alexandra_W
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Länstidningen i Östersund) Hästen Calle attackerades inte av ett lodjur. Det slår länsstyrelsen fast efter granskning. Nu riktas...
Svar
1
· Visningar
724
Senast: Mulle
·
Hästhantering Vet att vissa här har följt alla (skräck)historier om min häst genom åren och, well, här kommer en till. Och ja, det är som vanligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 948
Senast: Cornelius
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar