Tråkigt efterspel...

Sv: Tråkigt efterspel...

...och detta gör att nästa stackars ärliga människa som inte kan betala direkt när de ska hämta hem hunden från djursjukhuset inte kommer att få kredit, utan får låta hunden stanna kvar tills de har pengar. Sedan tycker folk att det är konstigt att djursjukhusen inte tar faktura.
Observera nu att jag vet att det inte är ditt fel, utan uppfödarens.
 
Sv: Tråkigt efterspel...

Jag har full förståelse för att de inte ger kredit på djursjukhuset. Jag visste ju när jag lämnade in valpen att regeln är just att man måste betala när man hämtar ut djuret så det var bara en förfrågan av mig om de kunde fakturera henne. Jag hade räknat med att vara tvungen betala.
Men eftersom de sade att jag inte skulle behöva stå för detta och de dessutom hade telkontakt med ägaren och gjorde upp om att fakturera henne och att jag extra frågade när jag hämtade valpen om det var helt klart med betalningen och fick till svar att det var klart, så litade jag på dem.
Vad jag lärt mig av detta är att alltid kräva skriftligt på överenskommelser, lita aldrig på ett muntligt löfte/överenskommelse!
Ångrar bittert att jag inte betalade direkt! Största boven tycker jag nog ändå djursjukhuset är som inte informerade att de skulle kräva mig om hon inte betalade och det har jag sagt åt dem. Men tror någon att de bryr sig eller tar på sig at de brustit i information? Fick även till svar av dem att vetrinärerna inte har något med betalningar att göra, de har tydligen inte rätt att lova fakturering som de gjort. Ingen vill heller ta på sig att just den personen har pratat med ägaren trots att det finns på papper!
Aldrig med Falu Djursjukhus för mig! De har toppemvetrinärer om man tänker vårdmässigt men mitt förtroende för dem är helt borta. Händer något akut åker jag hellre 16 mil till Strömsholm!
 
Sv: Tråkigt efterspel...

Usch så jäkla tråkigt detta blev för dig.

Jag skulle Maila PLUS eller Aschberg o se om dom kunde hjälpa dig med nåt. Vore lite kul o se om de kunde hjälpa till. :idea:
 
Sv: Tråkigt efterspel...

Den som skriver in sig som ägare på hunden vid besöket är betalningsansvarig och de flesta djursjukhus brukar ha ett papper som man skriver på när djuret blir inlagt att det ska betalas innan hunden går hem.

Menar du på fullt allvar att du tycker att djursjukhuset är den största boven när uppfödaren inte betalar? Personligen så tycker jag att det är uppfödaren.
Det är ju ingen skillnad om du betalar nu eller om du hade betalat när hunden gick hem och sedan krävt pengarna av uppfödaren.

Att smutskasta ett djursjukhus för att din uppfödare har struntat i att betala är oerhört dålig stil. Om du hade betalat och inte fått pengar av uppfödaren, hade du fortfarande tyckt att det var ett dåligt djursjukhus?
 
Sv: Tråkigt efterspel...

Nu var det väl så att djursjukhuset i fråga var väl medvetna om att Kickis hund var amma åt pudelvalparna och det var överenskommet mellan Kicki och djursjukhuset samt uppfödaren, att det var uppfödaren som skulle betala det hela.

Klart att hon har rätt att bli förbannad, när djursjukhuset uppenbarligen inte håller sig det som utlovats!

Hade de sagt på en gång att det var Kicki som skulle betala, så hade ju saken varit en helt annan..
 
Sv: Tråkigt efterspel...

Det är en jäkla skillnad på att betala nu mot för att ha betalat direkt i somras när jag hade valparna kvar hemma och kunde hålla på dem tills jag fått betalt av ägaren!!!
Fö så läs vad Gnist skrivit. Djursjukhuset har ju inte hållit sig till avtalet.

Självklart skall räkningen betalas, men av rätt person.
 
Sv: Tråkigt efterspel...

Jag förstår dig och tycker synd om dig, men jag kan ändå inte
se att djursjukhuset är den stora boven. Jag vet inte om du har
namngivit och hängt ut uppfödaren som du har gjort med djursjukhuset. Det vore rimligare att varna för henne än för dem.

Jag förstår inte vad människan sysslar med när de nu var försäkrade. Vad är hennes argument till att inte betala. Om du har hennes personnummer så kan du ju be djurjukhuset direktreglera med hennes försäkringsbolag så har du ju bara självrisken att betala.
 
Sv: Tråkigt efterspel...

Nog kan jag förstå att TS reagerar som hon gör. Uppfödaren är en privatperson och djursjukhuset ett företag. Därför kan man skriva ut vilket djursjukhus man känner sig illa behandlad av men inte vilken uppfödare. Därmed inte sagt att hon i slutänden anser att kliniken är den största boven i dramat.

Om inte kliniken lovat att reglera mot ägaren direkt hade hon som sagt inte varit i denna sits nu. Då hade hon kunnat hålla inne med valparna - precis som kliniken kan vägra lämna ut djur som ägarna inte betalar för. Nu har hon ingen möjlighet att sätta press på valpägaren själv. Den möjligheten förvägras henne pga att kliniken inte hanterat det hela som de kom överens om, utan ändrat sig under resans gång.
 
Sv: Tråkigt efterspel...

Jag förstår dig och tycker synd om dig, men jag kan ändå inte se att djursjukhuset är den stora boven.

Djursjukhuset har ju inte hållit de muntliga avtal som Kicki & d:sjukhuset kommit överens !

Sedan är det ju klart att uppfödaren också är skyldig, men djursjukhuset kommer inte undan för det...
 
Sv: Tråkigt efterspel...

Jag förstår att TS känner sig frustrerad och besviken, men jag kan aldrig förstå att djursjukhuset är den största boven. Uppfödaren är den som är den skyldige.
 
Sv: Tråkigt efterspel...

Hur kan du inte se att djursjukhuset OCKSÅ har ett ansvar i det hela?

Att uppfödaren också är minst lika skyldig gör ju inte att djursjukhuset går fri från den överenskommelse som fanns mellan Kicki och djursjukhuset ifråga...
 
Sv: Tråkigt efterspel...

Jag kan sätta mig in i TS situation och förstår fortfarande hennes frustration. Jag ger bara min åsikt som utomstående.

Vad jag motsätter mig är att hela skulden verkar läggas
på djursjukhuset och inte på uppfödaren. Då jag tror, men inte vet, att TS har registrerat patienterna på sig och därmed blivit betalansvarig och att ord står mot ord om något annat har blivit överenskommet, så har hon mycket svårt att få rätt om det drivs vidare. Jag förstår att hon är besviken på djshet, men jag hade
varit vansinnig på uppfödaren.
 
Sv: Tråkigt efterspel...

Det tror jag också att hon är( arg på uppfödaren ) och då har jag bara läst tråden jag också samt att jag ger min åsikt som helt utomstående..

Som jag förstod dig så hade Djursjukhuset ingen skuld alls i detta och det är just det jag inte får ihop.

Att uppfödaren har felat STORT gör ju inte att djursjukhuset bara kan strunta i de åtangande som gjorts !
 
Sv: Tråkigt efterspel...

Nu är denna historien äntligen ur världen.
Uppfödaren har tidigare inte svarat på mail, men när jag mailade att rättegång var att vänta och att h*n skulle bli instämd som vittne och att SKK och SPK är informerade om detta så blev räkningen snabbt betald.
Skönt att ha det avklarat, en rejäl läxa att inte lita på vare sig folk eller företag har jag fått!
 
Sv: Tråkigt efterspel...

Vad skönt att du slapp betala!! Men det har ju kostat dig ändå (i tid och oro och telefonsamtal osv). Visst är det trist att man inte ska kunna lita på folk? Trist att det finns människor som uppför sig så illa.
 
Sv: Tråkigt efterspel...

Skönt att det ordnade sig, men det har ju blivit enormt mycket extra jobb för dig, som du fått bara för att du varit snäll!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp