Tråkigt att städa

K

Kixet

Jag står helt och hållet för städning av hela huset här hemma då min sambo betalar och jobbar mer. Nu är det så att jag Hatar att städa så därför lägger jag in en tråd för alla oss som behöver tips och ideer för en roligare/enklare städning.

Så in med alla era tips för att hjälpa oss lata.:o

Sv: Tråkigt att städa

jag brukar lyssna på en cd-bok medan jag städar. har visserligen en etta på 43 kvadrat så det är ganska snabbt gjort, men det gör det verkligen mindre tråkigt.

Vrid på höööög musik på stereon och sprätta en flarra med vin :)

Då blir städningen genast mycket roligare. Självbeprövad metod:D

Jag brukar rocka loss när jag städar. Ungefär såhär:D Gör verkligen underverk! Städa är bland det jag avskyr mest att göra, men detta gör det lite lättare iallafall:p

Haha, Jo jag brukar också sätta på en bra cd på högsta ös. Men det är så att jag bor på en gård med 5 rum, 1 toa, 1 kök och 2 hallar.

När jag städar så lyckas jag alltid hitta något kul att göra ist för att städa färdigt, typiskt mig.

Skulle gärna göra det där med vinet men min mage är en riktig tråkmåns och accepterar inte alkohol. Blir jätte dålig. :(

Köp rosa städsaker ;)
Helt ärligt är det roligare att städa om man har köpt ngt nytt... - iaf ett tag.

Mitt dilemma är att få plats med alla saker. Jag vill inte slänga grejer men köper nytt hela tiden.... Det är tråkigt att städa när det ändå ser stökigt ut- eller är helt upp o ner i exvis städskrubb ch förråd...

Om det är städning som syns, fotografera hur det ser ut innan och efter du är klar med städningen, titta sedan på bilderna och tänk på hur fint det blir när du är klar :p

Helst skall detta göras i sällskap av någon annan tvåbent varelse också :)

Du verkar bo i ett hus, det gör jag med och vet hur himla drygt det är att städa så mycket på en gång. Jag brukar därför ta ett rum i taget ungefär, så där lagom att ta tag i och så gör jag det fint och rent. Sedan brukar motivationen och orken komma vad det lider att ge sig på de andra rummen. Lättare blir det också när man ser hur fint det blev där det är nystädat.

Det som jag inte tummar på, vad det gäller regelbunden städning är bad/toarum och kök, där är det ett måste att alltid hålla rent tycker jag i alla fall. Sedan är det väl trevligt om hallen är passerbar också ;)

fick ett tips nån gång när jag bodde hemma hos mina föräldrar, att sätta en timer på tex en halvtimme och sen städa utav bara h-e tills den ringer, ta en paus och sätta klockan igen. funkar inget vidare för mig, men kanske för dig?

Ljudbok ljudbok ljudbok! En riktigt bra bok och man längtar efter att städa. :D Och jag är en sådan som hatar att städa annars... :o Just nu är det jätteroligt att städa för jag lyssnar (för fjärde gången) igenom Harry Potter-böckerna (på engelska, ett måste för Stephen Fry som uppläsare är SÅ underbar).

/Erica

Ja det är han!
Jag har lyssnat igenom dom *räknar på fingrarna*....... massor av gånger både när jag städar och när jag inte städar ;)

Liknande trådar

Hemmet Sambon och jag är båda hopplösa på att få tvätten från hängställningen till garderoben/byrå med lådor... Vi har inte torktumlare så...
2
Svar
23
· Visningar
1 156
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 223
Senast: Presto
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 540
Senast: corzette
·
Hemmet Som rubriken säger - jag vill utöka räckvidden på mitt Wi-Fi, helst både inne i huset och så att det räcker ut till stallet. Har idag...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka