Alla hästar blir ju kladdiga om hovarna! Jag trodde hon skämtade när hon första gången klagade över att han var kladdig om hovarna. Jag tror dessutom att största problemet är att man själv är tvungen att gå ut i leran för att hämta in hästarna. Nu när det är fint väder står de nämligen inte och hänger vid grinden

, men det är samma sak för oss alla. Ingen som gnäller över det... Det är bara att ta på sig stövlar. Hon kommer dock i tennisskor till stallet...
Hon har stått i vårt stall sedan i höstas och hon ska enbart vara glad över att vi har haft så bra vinter. Snö och kall hela tiden. Nu när tjälen släppt så har det dessutom varit soligt och blåsigt. För tillfället har vi väldigt torra och fina hagar.
Förra vintern fick man spola hästben varenda dag. Om det nu skulle börja regna, så blir ju hagarna urleriga och vad ska hon göra då. Låta hästen stå inne hela dagen??? Man kan ju inte göra så mycket åt vädret...
Jag vill poängtera att vi annars har väldigt bra stämning i vårt stall. Det är inga intriger och inget skitsnack. Var och en sköter sin häst på sitt sätt och ingen lägger sig i om man inte blir tillfrågad.
Vi andra har inte på något sätt stött ut denna kvinna pga av hennes misstag. Utan när hon är istallet så försöker vi prata om allt möjligt med henne. Det är absolut INGEN som skällt på henne.
Vi har stallmötet en gång i veckan och ventilerar saker och ting. Lappar är absolut förbjudet utom i nödfall. Om man t ex vill lämna ett meddelande till den som nästa pass om t ex något täckesbyte eller dylikt.
Vad jag menar med knepig inställning är just detta att hon nu spelar martyr trots allt och knappt svarar på tilltal.
Jag menar ska man behöva fjäska för en människa bara för att hon ska bli "glad" igen, eller?? Hur länge ska man tillåta en hästägare att gå runt i stallet och vara skitsur bara för att hon inte fick medhåll av de andra hästägarna??
Att hon gör konstiga saker med sin egen häst är hennes ensak. Dock måste det väl ändå vara OK för en annan hästägare att lämna sin åsikt när hon hittar på saker med andras hästar, utan att man hon tar det som en personlig förolämpning när de andra inte håller med...
/Sorina