bettysmatte
Trådstartare
Ja, nu är hästen lös i magen igen. Hon verkar inte tåla vinter... Har hösilage i år igen, och har fodrat med det i några veckor nu utan problem. Men nu de senaste dagarna har jag upplevt att hon blivit lösare i magen. I boxen ligger det en blandning av riktigt, riktigt lösa högar och högar med "bollar" i. Hon älskar också att trycka rumpan mot väggen, tydligen, och bakben och svans är obeskrivligt äckliga ... Hon verkar inte det minsta allmänpåverkad, hängig eller något liknande.
Pållan (haflinger) får i dagsläget 10-11 kg hösilage (ts 71%) och ska inte äta mer pga övervikt (får redan för mycket energi). Utöver hösilaget får hon någon morot när hon kommer in, bara för att det ska finnas något till henne i krubban. Har funderat på att ge bakjäst, men vad ska jag ge det i? Hon får ju inget kraftfoder, och hon äter det inte som det är. Proviva kanske jag ska prova? Andra tips?
Pållan (haflinger) får i dagsläget 10-11 kg hösilage (ts 71%) och ska inte äta mer pga övervikt (får redan för mycket energi). Utöver hösilaget får hon någon morot när hon kommer in, bara för att det ska finnas något till henne i krubban. Har funderat på att ge bakjäst, men vad ska jag ge det i? Hon får ju inget kraftfoder, och hon äter det inte som det är. Proviva kanske jag ska prova? Andra tips?