Trakehnerhingsten Insterburg såld till Sverige!

Sv: Trakehnerhingsten Insterburg såld till Sverige!

Som glad amatör tycker jag dessutom att om man tittar på den första filmen så ser det ut som att de spänt hästen till max för att få den att visa så mycket trav som möjligt, att det i det läget lätt slår över och blir för mycket nerv är ju inte så konstigt. Skulle de ridit hästen med fokus lång och låg och avspändhet, så hade den kanske inte varit lika hoppig tänker jag.

Jag fick också för mig att det var en hingstvisning, och det är ju en helt annan sak än dressyrtävlingar.

kl

Ställde nyss en fråga i tråden Betäckningar 2010, eftersom man där diskuterade Insterburg, men här är väl egentligen rätta stället.

Är det någon som känner till Insterburg hoppförmåga? Har letet runt på nätet utan att hitta ett ord om det. Endast ett foto tagit framifrån där han löshoppar. Det borde väl åtminstone finnas ett utlåtande från hans bruksprov?

Tydligen har Insterburg EVA i blodet så dom väntar nu på testet från sperma provet.
Många hingstar från tyskland har detta och flertalet är vacc mot EVA och får då utslag i blodprovet...

Mailade Tullstorp ang avgifterna för Insterburg och de kommer ligga på språng 2000 och 90-dygnsavg 9000 :- + moms

Visst är det något fel med avgifterna i Sverige, i Tyskland kostar han 900 Euro inkl. 7% moms! Undrar om man kan beställa via Tyskland?

Tack! Jahapp.. Då blir det lite dystra funderingar ändå då... Hoppas verkligen att han INTE bär på detta!

Jaha.. undrar när det ska bli känt?? Har precis lusläst hemsidan och där finns ingen info alls..

Vad innebär det egentligen? vågar man betäcka med en sån hingst? Vad jag förstod skulle det inte smitta stoet.

Det undrar jag också.. Men tydligen kunde det ju bli utslag på blodprov om de var vaccinerade mot det, men om spermaprovet är godkänt så har han det ju inte, så man får väl hoppas på det...

Insterburg skall inte ha E V A i sperman .

Mia

Hittade just han på prångrulla.se och där står det ju ingenting om det.. Skönt, då var han en potentiell kandidat igen!
Undar verkligen hur många ston han kommer och få.. Antar att Sir Oldenburg kommer att ta många ston :)

Åh vad skönt! Då är han ju kandidat ett iaf då! Synd att han är så pass dyr.. Blir knapert i sommar...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka