Sv: Trakehnerhingsten Insterburg såld till Sverige!
Ahh! Just det! Men han är ju hopphingst...
Ahh! Just det! Men han är ju hopphingst...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Med Insterburg har vi ju två trakehnare i Sverige, glöm inte Szkopul
Tre blir det ju, glöm inte Grafenstolz (fast han kanske inte står i Sverige iofs).
Vad lämnar han?? Av det man kan se på video är han rätt "spooky" och inte helt lättriden
Men allt det du skriver kan ju hända med sperman i Sverige också? Tittar man på restiden för sperman skiljer det ju på sin höjd några timmar då den tyska/holländska flygs och den i Sverige oftast går med snigelpost!
Jämtland är som du säger dock inte helt lätt. Sverige är ett långt stort land och det funkar inte med utlandsskick till alla ändar...
Det betyder inte att alla trakhener är likadana. Jämfört med andra hästar i unghäst-vm ansågs han särskilt lösgjord och avspänd. Detsamma gäller imperio.
Har du sett videon på länken?? Jag tycker INTE att hästen ser avspänd ut och jo jag tycker den ser svår ut när väl huvudet sätter in
Min häst är extremt avspänd och lugn ända tills en situation uppstår..
Vad har insterburg med din häst att göra? Hohenstein är fö känd för att lämna coolt, är din häst besläktad med honom? Strunta i att använda honom då, du har ju ändå bestämt dig. Jag har sett hästen live - och rätt många släktingar - och så länge hästen presterar på tävling har den ett bra psyke. Nerv måste en grandprix-häst ha. Som Falk rosenbauer sa på en klinik nyligen: alla bra hästar har temperament - om det sedan tar sig uttryck i att hästen är vaken på omgivningen eller reser sig spelar ingen roll.
Ditt påstående..
Jo jag tycker att avelshingstar skall ha ett betydligt jämnare temperament. Varför skulle det vara mer acceptabelt bland dressyrhingstar att ha ett spooky temperament än bland hopp och fälttävlanshästar?? Fast det är ju en annan intressant disk och är ju ot