Trailgrind

F

Fia_90

Vi (jag och hoppetoss) ska ha ett mini-projektarbete i skolan och då ska vi bygga en trailgrind. Nu vill vi ha lite bilder på era trailgrindar för att få lite tips och ideer. Helst ska grinden vara i trä.
Så fram med era hemmagjorda grindar nu:D
:bump:
/Fia_90 och Hoppetoss

Sv: Trailgrind

Japp, jag har bilder på min grind... :banana:

Hela grinden:
grind120.jpg

Grindstöd:
grindstd.jpg

Fäste:
grind.jpg

Hållare:
grindhllare.jpg

Fotpinne:
grindfotpinne.jpg

Fot:
grindfot.jpg

åhh, den ser jättesmidig ut! tack för bilderna på hållare och sånt, det underlättar mkt för oss om vi får se lite hur man kan göra:banana:

Jag har gjort en trail grind i trä

Fot
2007-07laage03.jpg

Grind
2007-07laage04.jpg

2007-07laage05.jpg

Fäste
2007-07laage06.jpg

Hållare
2007-07laage07.jpg

Lätt och smidig at bygge och ta med :D

Lycka till

ska även tillägga att jag har "tyngder" under däcken för att de ska stå stadigare, så att det inte finns någon risk att den ska råka ramla över hästen...

hur funkar stöden på din grind? står den stadigt även på ojämt underlag? det där med hur man ska göra stöden är knepigt..:p

det är inga problem alls att ha den på lite ojämn mark... bara det inte lutar för mycket... ;)

jag menade joys grind...;) din ser ut att stå bra tycker jag:D

*KL*
Finns väl inte finare grind än den som används på Greva?
Den tycker iallafall jag är väldigt snygg. Grovt rep,snygga hållare o.s.v.

man kan "putta" den lite i sandet på ridbanen om den är ujämn, och så har vi en lecablock liggende på "yterbenet" på foten. det står jätte bra.

ok, så bra:) men alla har inte en ridbana, så det var därför jag undrade;)

*KL*
Finns väl inte finare grind än den som används på Greva?
Den tycker iallafall jag är väldigt snygg. Grovt rep,snygga hållare o.s.v.

Kan jag hålla med om, vi har funderat lite på att göra något liknande, om vi lyckas:D men vi får se vad det blir av det hela! :crazy:

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 605
Senast: Nepenthe
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 970
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Min make och jag vill långsamt börja planera en resa ner genom Europa med våra barn. Vi tänkte bila och det ska inte ske än på ett tag...
2
Svar
25
· Visningar
841
Senast: Mia_R
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 313
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar