Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Tänkte vi som är intreserade utav denna gren kunde diskutera här, och visa upp bilder med mer. Detta är grenen för mig iallafall, om jag nu skulle hamna ute på tävlingsbanorna.
Hehe jadu beror på vad det innebär. Vet knappt vad vanlig trail är. har slarvat med påläsningen. Skulle va skoj och se bilder på en vanlig trail bana och ranch trail.
Slänger in lite olika bilder från trailklasser! (för jag fattade det som att du inte riktigt visste hur det gick till? )
Här skrittar jag över en bro, och sedan över sneda bommar
Här ska man vända ett helt varv innanför bommarna
Ryggning mellan bommar
Och här; öppna grind mellan trångt staket
Jag tycker trail är riktigt kul! Har tävlat det ett tiotal gånger kanske, med varierat resultat Jag har svårt att få Liona att respektera bommarna, så hon sparkar gärna till dem
Tack för bilderna och länken, Vad jag har förstått så kan man kanske säga att trail är något man har hitta i naturen. Men som dom har lagt i en paddock. haha va bra jag är på att förklara.
Jag och Neha är sugna på att börja... Har börjat med att öppna dörren till ridhuset!
Är lite sugen på polebending med, men måste få bort magen innan...
Själva grundtanken med trail och speciellt ranch trail är att visa att du och din häst kan utföra ett arbete på en ranch. tex; öppna grinden till kossehagen utan att släppa igenom kossor, flytta föremål medans hästen står stilla, släpa föremål, kasta lasso, och massa annat kul!
trail = livet för en ranchhäst, som du sa, en del hinder är från naturen och andra (tex grinden eller lassokastning i ranch trailen) är taget från rancharbetet!
Men såklart, allt ska ju se snyggt ut Tror inte dom tänkte så mycket på hållning och tygelfattning eller om hästen slog i en gren när dom var ute och red/jobbade på med rancharbete
Även jag är intresserad av trail, och även av dess närbesläktade kusin Bruksridning. Har dock inte sysslat med westernridning innan, så det är väl avlägset med tävling i dagsläget - däremot hoppas jag kunna tävla bruksridning framöver.
Fast, att tävla western på låg nivå är inte alls ett stort steg en E-tävling kräver varken licens eller westernutrustning, det är bara prova på. Och D-tävlingar är till för de som inte är så erfarna eller har en häst som behöver tränas.
Men man måste ha tillgång till häst och kanske övat lite. har en nordsvensk på g som är 5-6 år som jag kommer rida western på. Dock så kommer nog min tränare få utbilda hästen medans jag rider någon av deras lektionshästar.
Har för mig att i den vanliga trailen måste det ingå en grind
Och i RanchTrailen måste det ingå lassokastning
Right?
Jag har också funderat på det där med trail men tanten där borta på betet är helt ointresserad av att lyfta på benen över bommar än mindre gå över en bro eller öppna en grind, annars hade det varit kul
Får väl träna lite mer på det där...
Hejsan.
I "vanlig" trail är det obligatoriskt med: Grind, Bro, ryggning.
Beroende på vilken nivå man är på är det ju olika svårt, men Trail är verkligen en utmaning tycker jag, fast jag tränar ju trail lite annorlunda än alla andra skulle jag tro
Jag hoppar mycket på Junior för att få in respekt och liknande för bomarna.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.