Trail-tråden

cowgirl81

Trådstartare
Tänkte vi som är intreserade utav denna gren kunde diskutera här, och visa upp bilder med mer. Detta är grenen för mig iallafall, om jag nu skulle hamna ute på tävlingsbanorna. :)

Sv: Trail-tråden

Kul idé :laugh:

Jag är också intresserad av trail och har tävlat lite grann i det.
Det är inte så lätt som det ser ut många gånger ;).

Det finns många problem som kan uppstå som man kan behöva hjälp med och att diskutera.

Är du intresserad av ranch trail också?

Hehe jadu beror på vad det innebär. Vet knappt vad vanlig trail är. har slarvat med påläsningen. :) Skulle va skoj och se bilder på en vanlig trail bana och ranch trail.

Slänger in lite olika bilder från trailklasser! (för jag fattade det som att du inte riktigt visste hur det gick till? :))

Här skrittar jag över en bro, och sedan över sneda bommar
21056008.jpg

Här ska man vända ett helt varv innanför bommarna
21436257.jpg

Ryggning mellan bommar
20998466.jpg

Och här; öppna grind mellan trångt staket
21828533.jpg

Jag tycker trail är riktigt kul! Har tävlat det ett tiotal gånger kanske, med varierat resultat :p Jag har svårt att få Liona att respektera bommarna, så hon sparkar gärna till dem :rofl:

Här är en liten video från lite trailmoment.. Dock inte med utrustning :D
http://www.youtube.com/watch?v=nnzmCElU-Fk

Tack för bilderna och länken, Vad jag har förstått så kan man kanske säga att trail är något man har hitta i naturen. Men som dom har lagt i en paddock. haha va bra jag är på att förklara.

Var tvungen och skicka länken till bror han tyckte din häst va jättesnygg. Och att de såg svårt ut. :)

I ranchtrail kan det ingå väldigt många olika hinder tex. lasta häst, kasta lasso, dra stock, ta på regnrock, ground tie osv.

I "vanlig" trail är det mycket "smidighet/precisions" hinder såsom backa mellan bommar i L eller V, sidepass, box m.m.

Jag och Neha är sugna på att börja... :d Har börjat med att öppna dörren till ridhuset! :p
Är lite sugen på polebending med, men måste få bort magen innan... :D

Själva grundtanken med trail och speciellt ranch trail är att visa att du och din häst kan utföra ett arbete på en ranch. tex; öppna grinden till kossehagen utan att släppa igenom kossor, flytta föremål medans hästen står stilla, släpa föremål, kasta lasso, och massa annat kul!

trail = livet för en ranchhäst, som du sa, en del hinder är från naturen och andra (tex grinden eller lassokastning i ranch trailen) är taget från rancharbetet!

Men såklart, allt ska ju se snyggt ut ;) Tror inte dom tänkte så mycket på hållning och tygelfattning eller om hästen slog i en gren när dom var ute och red/jobbade på med rancharbete :D

Ne här får man inte väll inte slå i nått. Plus att de ska se snyggt. Om jag börjar tävla så får de bli inom trail. :)

Även jag är intresserad av trail, och även av dess närbesläktade kusin Bruksridning. Har dock inte sysslat med westernridning innan, så det är väl avlägset med tävling i dagsläget - däremot hoppas jag kunna tävla bruksridning framöver.

Fast, att tävla western på låg nivå är inte alls ett stort steg :) en E-tävling kräver varken licens eller westernutrustning, det är bara prova på. Och D-tävlingar är till för de som inte är så erfarna eller har en häst som behöver tränas.

Men man måste ha tillgång till häst och kanske övat lite. :) har en nordsvensk på g som är 5-6 år som jag kommer rida western på. Dock så kommer nog min tränare få utbilda hästen medans jag rider någon av deras lektionshästar.

Har för mig att i den vanliga trailen måste det ingå en grind
Och i RanchTrailen måste det ingå lassokastning
Right?

Jag har också funderat på det där med trail men tanten där borta på betet är helt ointresserad av att lyfta på benen över bommar än mindre gå över en bro eller öppna en grind, annars hade det varit kul
Får väl träna lite mer på det där...

Jag tror att Bro och Grind är obligatoriskt.. och ryggning samt att gå över bommar.. men jag vet inte så noga :p

Hejsan.
I "vanlig" trail är det obligatoriskt med: Grind, Bro, ryggning.
Beroende på vilken nivå man är på är det ju olika svårt, men Trail är verkligen en utmaning tycker jag, fast jag tränar ju trail lite annorlunda än alla andra skulle jag tro :)
Jag hoppar mycket på Junior för att få in respekt och liknande för bomarna.

/Emmi

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 821
Senast: Raderad medlem 149524
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Tänkte göra en tråd för dem som ska springa muddypaws nu kommande helg och sen nästa år. Om man vill styra upp en buketräff alt visa...
2
Svar
35
· Visningar
2 158
Senast: Acto
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
399
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Kalla hamburgare

Hund, Katt, Andra Djur