Tragisk annons på Blocket

Sv: Tragisk annons på Blocket

Till viss del kan jag verkligen hålla med mig.

Så bra att du håller med dig själv :D
(förlåt, jag kunde inte låta bli)

Jag tror att man inte alltid ska tro det värsta. Min hund var en som de ville bli av med hyfsat snabbt. Hon trivdes inte alls på kenneln. Uppfödaren tog tillbaka henne när ägarna inte kunde ha henne kvar. Och de hade tänkt ha henne kvar själva som flockuppfostrare. Men hon visade tydligt ganska fort att hon inte alls ville vara där.

Det var för mycket hundar, vara i en hundgård och bara för mycket stoj och för lite ensamtid. (hon kräver ganska mycket fokus för att må bra)
Nu var det ju inte samma situation, men en lite äldre hund (5 år) som ville byta hem snabbt. Fast de kontaktade oss och frågade om vi var intresserade. Och det har vi inte ångrat. :love:

Man vet ju inte vad som hänt. Det kanske inte är 'husses' hund. Det kanske var husses pappas hund och pappan har gått bort tex. Då kan det ju vara lite halvkrisigt att få iväg hunden om man själv inte har möjlighet att ha hunden.

Senast ändrad:

kan ju vart så att han hade fixat ett nytt hem åt den, men att det av någon anledninge sket sig i sista minuten, därav tisdagspaniken

Jo, det kan du ju faktiskt ha rätt i. :p
Fast som hundägare tycker jag faktiskt i såfall man skjuter på vad det nu var man skulle göra. Det måste ju gå på något sätt. Är man hundägare har man en gång tagit på sig ansvaret för ett levande djur och har ju då också ansvaret att se till att den mår bra även inför framtiden...:)

Hahaa! Ja, det kan ju vara en fördel att vara i enlighet med sig själv ;)

Jo, det är klart. Man vet ju som sagt inte vad som ligger bakom annonsen, vi får hoppas att det är en ansvarfullare ägare än vad det verkar. För hur som helst så är ju annonsen trots allt lite konstig.. Iallafall i mina ögon.

Och om man inte kan skjuta på det då?

Vad vet "vi" om hundägarens historia och vad som föranlett omplaceringen. Vem vet, personen kanske försöker ta sitt ansvar.

Även om det är många fula fiskar så behöver inte alla vara det. Spekulationer till hö & vä är inte så fint alla ggr det heller =)

Sant det också. Fast ändå.. Jag tycker att hunden borde vara viktigare än det mesta.. Och det är ju få saker som inte går och skjuta på och tyvärr tror jag det finns för många som tänker på sig själv och sina nöjen före sin hund ibland..

Men som du säger, vi vet ju faktiskt ingenting. kanske är det inte ens hundens egentliga ägare som lagt ut annonsen? och så kan det ju faktiskt vara vi som misstolkar annonsen. :crazy:

Viktigare än det mesta?

Tja nu kan jag dra upp bra mycket som faktiskt går före min hund, detta till trots att jag älskar henne över allt annat.

Jo, det kan du ju faktiskt ha rätt i. :p
Fast som hundägare tycker jag faktiskt i såfall man skjuter på vad det nu var man skulle göra. Det måste ju gå på något sätt. Är man hundägare har man en gång tagit på sig ansvaret för ett levande djur och har ju då också ansvaret att se till att den mår bra även inför framtiden...:)

Allt går inte på något sätt, även om man tror det när man är ung.
Ägaren kanske var diplomat o skulle iväg som ambassadör till Långtbortistan?
Matte/husse kanske dog o sonen/dottern var på väg att tjänsgöra i Afghanistan?

Man skall inte utgå från att alla som försöker omplacera äldre hundar är oansvariga o dåliga hundägare.

Man skall inte utgå från att alla som försöker omplacera äldre hundar är oansvariga o dåliga hundägare.

Instämmer.

Jag är rätt övertygad om att det är vanligare att de som försöker omplacera YNGRE hundar är de ägare som är oansvariga osv.

Allt går inte på något sätt, även om man tror det när man är ung.

Jag tror ju dock inte detta har med åldern att göra överhuvudtaget, utan med sin inställning till livet i allmänhet. Sen skrev jag faktiskt inte allt, utan det mesta.

Ägaren kanske var diplomat o skulle iväg som ambassadör till Långtbortistan?
Matte/husse kanske dog o sonen/dottern var på väg att tjänsgöra i Afghanistan?

Håller med om det, som jag skrev vet vi ju inte vad som faktiskt hänt och vi kan ju spekulera hur långt som helst i ämnet. Utgår inte ifrån att alla är oansvariga och dåliga hundägare bara för att man försöker omplacera en äldre hund. Åter igen - vi vet ju inte orsaken. Mn jag tycker fortfarande att annonsen verkade konstig och första uppfattningen iallafall för mig (och förmodligen även för TS, med tankae på trådnamnet) blev "Oj! vilken konstig/tragisk annons".

DÄR kan man undra vad som har hänt som gjort att hunden måste bort idag :confused:

Nej, det förstod jag med. :P att det förmodligen inte är orsaken..
Men ändå. Är det inte lite kponstigt med en hund på 8 som inte är det i vilket fall?:confused:

Min blev inkontinent som 9 åring efter kastering pga sjukdom. Men han medicineras med god effekt och droppar inte alls.

Är ju en annan sak :) Kanske annonsören menade något liknande, men om inte tycker jag att det är lite konstigt. Är fullt införstådd med att det finns hundar som aldrig blir helt rumsrena, men vad jag vet är det ovanligt och jag tycker också att det är en sak som är svår att misslyckas med.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • GHS - dagens dressyr.
  • Dressyrhingsten Skyline to B.
Tillbaka