Träffa veterinären imorgon..

movi

Trådstartare
Och jag har en stor orolig klump i magen redan..
Höfterna spökar på hunden,och något mer..Veterinären tyckte på beskrivningen att det lät som diskbråck var på gång..Och att det enligt henne inte skulle vara helt omöjligt med tanke på hundens tidigare liv,omusklad fet och dåliga höfter..

Så jag vet inte vad jag tror just nu,men det kör rejält i magen..

Men blir prognonsen dålig,då vet i alla fall jag vad jag ska göra!

Sv: Träffa veterinären imorgon..

Så känner jag också inför alla veterinärbesök numera, även rutinbesök.

Jag hoppas det går bra.

Lycka till hos veterinären!

/Syrsa

Tyvärr blev det inget roligt..
Just nu går hon på smärtstillande,men endast en väldigt kort tid..
Har inget val efter sommaren,och det känns så jävla hemskt!
Och lite mer för just denna hund,då jag tog henne som en odåga vid 4 års ålder,med 0 i kunskaper mm..Jagade,rymde,kastade sig efter allt,allmänt döv,ja listan kan göras lång..

Har idag en kanonhund som lyssnar/uppmärksam till 100%!

Men hon ska få en kanonsommar,jag har ju gett henne 3 bra år,så då vill jag ge henne denna sommaren(under förutsättning att hon mår bra)!

Jag visste ju att denna dag skulle komma,då hon har dåliga höfter,och med tanke på att hon tidigare var fet och omusklad,så kan det gå snabbt!

Usch, det var inte kul :(
Men du verkar ha gett henne riktig livskvalité och tre väldigt bra år!
Tröstkramar från mitt håll!

Jag beklagar verkligen, har genomgått något liknande. Fokusera på sommaren och bada mycket med henne (om hon gillar det).

Ja,det är svårt att fatta vad man har framför sig och att den är kort,men hennes tid ska bli bra!
Det minsta jag märker,då tas hon bort direkt! Vill ej minnas en hund i smärta!

Men kan hon inte njuta av ridturer,stallet,skogspromenader och hundbus,då har hon inget värdigt liv! För det är ju det hon haft i 3 år,och trivts med!
Hon är ju inte använd till tävling eller så utav mig,då jag övertog henne som vuxen omplacering,och påbörja något med den åldern/höfter mm,nej det ville jag inte,utan det skulle vara livets glada dagra dom sista åren!
Ligga på hallgolvet och vänta,iproppad smärtstillande,nej,då har hon det bättre avlivad!

Så det blir bus,bad ridturer,stall,skog nu hela sommaren,på hennes villkor!

Ja,det är svårt att fatta vad man har framför sig och att den är kort,men hennes tid ska bli bra!
Det minsta jag märker,då tas hon bort direkt! Vill ej minnas en hund i smärta!

Men kan hon inte njuta av ridturer,stallet,skogspromenader och hundbus,då har hon inget värdigt liv! För det är ju det hon haft i 3 år,och trivts med!
Hon är ju inte använd till tävling eller så utav mig,då jag övertog henne som vuxen omplacering,och påbörja något med den åldern/höfter mm,nej det ville jag inte,utan det skulle vara livets glada dagra dom sista åren!
Ligga på hallgolvet och vänta,iproppad smärtstillande,nej,då har hon det bättre avlivad!

Så det blir bus,bad ridturer,stall,skog nu hela sommaren,på hennes villkor!

Tycker jag låter vettigt, heller en kortare tid fylld av kvalitet, än en längre tid utan. Så gjorde jag med min också och ångrar mig inte en sekund.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 537
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
987
Senast: igbest
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 140
Senast: valpköpare
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 994

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka