Trädgårds- och odlingstråden 2024, del 2

IMG_0259.jpeg

Salvian har vuxit så det knakar i sommar i alla fall. Till skillnad från typ allting annat i mina odlingslådor.
 
Nu håller jag verkligen tummarna för att väderprognosen stämmer, då den påstår att det ska komma regn här ikväll! 🤞
Under de senaste 7½ veckorna har det totalt kommit mindre än 10 mm regn hos mig, och allt är så torrt så torrt... 😞 Jag försöker vattna så mycket jag hinner, men känner inte att jag räcker till. Måste helt klart hitta nån annan bevattningsstrategi till nästa sommar.
 
Nu håller jag verkligen tummarna för att väderprognosen stämmer, då den påstår att det ska komma regn här ikväll! 🤞
Under de senaste 7½ veckorna har det totalt kommit mindre än 10 mm regn hos mig, och allt är så torrt så torrt... 😞 Jag försöker vattna så mycket jag hinner, men känner inte att jag räcker till. Måste helt klart hitta nån annan bevattningsstrategi till nästa sommar.
Jag håller också lite tummar för regn i natt som det är utlovat, för jag gjorde slag i saken idag och flyttade alla jordärtskockor :up:
 
Den här sommaren har jag inte haft tid/ork att följa med här och odlingen har varit sisådär. Nu måste jag i alla fall visa något jag blev glad över. Jag köpte ett par utomhusamaryllisar på trädgårdsmässan i våras och nu blommar den ena.
Trodde de var vita men har inget emot färgen :)
1000000909.jpg
 
Bokat tid på musteri imorgon och har därför plockat några påsar äpplen, gissar på runt 60kg eller så. Träden är så fulla av äpplen att grenarna knäcks så någonting behöver kag verkligen göra åt dem, har redan kokat mos på massor av kilon. 😅
Blir första gången jag lämnar in för mustning så det blir spännande att se hur resultatet blir. :D
 

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
71 267
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 167
Senast: Snurrfian
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 459
Senast: starcraft
·
Trädgård & Växter Det känns lite knäppt med en till odlingstråd för i år... men säsongen är ju verkligen inte över, ens här i Dalarna! Jag är megasen som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 166

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp